0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
حل مساله زمان بندی دروس مدارس با استفاده از الگوریتم رقابت استعماری
نویسندگان :
سمانه اسکو
1
1- دانشگاه آزاد اسلامی آیت الله آملی
کلمات کلیدی :
زمانبندی دروس مدارس،الگوریتم رقابت استعماری،محدودیت های سخت،محدودیت های نرم
چکیده :
مسأله جدول زمانبندی دروس مدارس از جمله مسائل ترکیبی سخت است که مدارس سراسر جهان در طول سال ، بارها با آن دست و پنجه نرم میکنند . در این مساله هدف اختصاص دروس به تعدادی بازه زمانی و اتاق است به طوری که یک سری محدودیتها برآورده شود. این مساله بدلیل دارا بودن فضای جستجوی بسیار بزرگ از رده مسایل سخت است و برای حل آن بیشتر از الگوریتم های ابتکاری استفاده می شود . تاکنون روش های مختلفی برای حل این مساله ارایه شده است دراین مقاله می خواهیم یک روش جدید برای برنامه ریزی دروس مدارس را با استفاده از الگوریتم رقابت استعماری ارائه کنیم.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی علل شکست قرارداد در پروژه های ساخت و ساز با رویکرد مدیریت ریسک های مالی
سجاد صالحی
بررسی تاثیر برنامه آموزش خودمراقبتی مرتبط با سبک زندگی برمیزان دانش و آگاهی خودمراقبتی دانش آموزان
مهرناز منتظری لمراسکی
اهمیت دانش محتوایی مفاهیم پایه در آموزش ریاضی
علیمحمد فلاح اندواری
نفرت از ریاضی ( مطالعه موردی دبیرستان شهید فهمیده و نورصالحی تهران منطقه چهارده ،فروغ شهادت منطقه چهارده تهران ، دبیرستان سلام منطقه چهار، دبیرستان فرزانگان ورامین و دبیرستان نمونه امیرالمومنین ورامین)
مسعود خسروتاش - مسعود قویدل - مژگان صالحی - مهدی سروش - نجمه قندالی
بررسی تطبیقی آرای تربیتی امام محمد غزالی و خواجه نصیرالدین طوسی
محمد باقری دادوکلایی - نسرین محمدی
همبستگی وتوسعه فناوری دراسلام
سیده مریم موسوی - علی رضا قاسم زاده
مروری بر تاثیر استرس و اضطراب بر عملکرد تحصیلی دانش اموزان
مرضیه حاجیان - مقداد پورمحمدنسب
انعکاس فرهنگ مردسالارانه در ضرب المثلهای مازندرانی
زینت مشایخ - علیرضا سلطانی نظیر - عبدالغفار صادقی
سوره شناسی و تفسیر تطبیقی سوره انشقاق
حسن مشایخی - آمنه رمضانی
نقش تکنولوژی آموزشی در یادگیری و آموزش به دانش آموزان
سجاد هدایتیان
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0