0% Complete
صفحه اصلی
/
چهارمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی اثربخشی بازی ها و نمایش های بومی-محلی بر خودکارآمدی دانش آموزان در درس ادبیات فارسی
نویسندگان :
فاطمه بهار
1
سمانه نیرومند
2
1- آموزش و پرورش
2- آموزش و پرورش
کلمات کلیدی :
بازی های بومی - محلی – خودکارآمدی – ادبیات فارسی
چکیده :
پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی بازی ها و نمایش های بومی-محلی بر خودکارآمدی دانش آموزان دوره ی متوسطه اول شهرستان چالوس در درس ادبیات فارسی است. جامعه آماری شامل دانش آموزانی است که در سال تحصیلی 98-1397 در مدارس متوسطه اول شهرستان چالوس مشغول به تحصیل می باشند. نمونه آماری در این پژوهش بر اساس از جدول کرجسی و مورگان، 274 نفر برآورد شد که بصورت نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب گردید. در این پژوهش از روش آزمایشی پیش آزمون و پس آزمون با یک گروه، استفاده شده است. قبل از اجرای برنامه ی آموزشی و بعد از آن از ارزشیابی صورت گرفته است و نتایج آن مورد مقایسه قرار گرفته است. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه وخودکارآمدی تحصیلی جری جینگ و مورگان (MJSES) با پایایی ۷۶/۰ استفاده شده است که توسط دانش آموزانی که در پژوهش شرکت داشتند، تکمیل گردیده است. گروه آزمایش در 2 ماه آموزش ویژه شرکت داشتند که شامل بازی ها و نمایش های بومی- محلی بوده که توسط معلمان ادبیات فارسی انجام شده است. نتایج پژوهش نشان می دهد که اجرای برنامه ی بازی ها و نمایش بومی- محلی بر خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان دوره ی متوسطه اول شهرستان چالوس در درس ادبیات فارسی تاثیرگذار می باشد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی تاثیر فعالیت های آزمایشگاهی درس علوم تجربی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی
سیدهاتف هاشمی نسب - سمانه علیزاده
بررسی کاربرد شیوه های نوین تدریس و تاثیر آن بر آموزش و یادگیری دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان شیروان
گوهر رهنما قلعه حسن
کاربرد وب پویه ها در آموزش علوم تجربی پایهی اول تا سوم دبستان
حسین تیموری جروکانی - زهره نصر اصفهانی
رویکردهای نوین در طراحی سیستمهای آموزش مجازی مبتنی بر هوش مصنوعی
حمیده حامی
بررسی مهم ترین چالشهای نظام آموزش عالی در کشور ایران (مطالعه موردی دانشگاههای شهرستان سوادکوه، قائم شهر، بابل، ساری)
الهام عبداللهی - آزاده عبداللهی - سکینه مهدوی
بررسی رابطه بین سبک های فرزند پروری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
فاطمه اسمعیلی جویباری - پروانه بخشی کوهی خیلی - سیدیوسف ساداتی پایین رودپشتی
تحلیل محتوای ارتباطی تمرینهای درسی کتاب مطالعات اجتماعی پایه ششم ابتدایی (چاپ ۱۳۹۸) بر اساس اهداف رفتاری تدوین شده در کتاب راهنمای معلم
سمیع علی بلاغی - صونا تیموری
توسعه آموزش در خانواده نیروهای مسلح با استفاده از ویژگیهای شهرک هوشمند
محمدجواد عبدعاصی - مهدی بهجتی اردکانی
پیش بینی مدل رگرسیونی بهزیستی با اوقات فراغت ورزشی در معلمان تربیت بدنی شهر بیرجند
حسین آردین - سمیه صحراگرد - مرضیه مودی
بررسی و تحلیل تصاویر کتاب ((هدیه های آسمان))پایه پنجم ابتدایی
احسان اردشیری - مهدی کهنسال - فاطمه زهرا بگرای - عاطفه مجدی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0