0% Complete
صفحه اصلی
/
ششمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی تأثیر شیوع ویروس کرونا (Covid 19) بر کیفیت آموزش مجازی(آنلاین) به روش AHP
نویسندگان :
میثم امانی
1
زهرا امانی
2
1- اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی
2- اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی
کلمات کلیدی :
ویروس کرونا(COVID 19)،کیفیت، آموزش آنلاین، آموزش و پرورش.
چکیده :
هدف این مطالعه بررسی تأثیر شیوع ویروس کرونا (Covid 19) بر کیفیت آموزش مجازی(آنلاین) به روش AHP در آموزش و پرورش خراسان رضوی - قطب شهید برونسی از تکنیک فرآیند تحلیل سلسله مراتبی بود. برای دستیابی به این هدف از روش تحقیق کتابخانهای و توصیفی از نوع زمینهیابی استفاده شد.جامعه آماری تحقیق، شامل کلیه منابع مربوط به الگوها، چارچوبها و معیارهای مربوط به کیفیت آموزشهای الکترونیکی براساس تجارب داخلی و خارجی بود. علاوه برآن کلیه صاحبنظران، خبرگان و دستاندرکاران آموزش و پرورش خراسان رضوی - قطب شهید برونسی نیز شامل جامعه تحقیق بوده و اعضای نمونه با توجه به اهداف و سؤالات تحقیق به صورت هدفمند از بین آنها انتخاب شدهاند. ابزار جمعآوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته با روایی و اعتبار تأیید شده است.عوامل مؤثر بر کیفیت آموزش در محیطهای یادگیری الکترونیکی از ادبیات تحقیق شناسایی و تکنیک فرایند تحلیل سلسله مراتبی برای اولویتبندی آنها به کار گرفته شده است.در این پژوهش معیارهای کیفیت و اثربخشی یادگیری الکترونیکی از دید نمونه انتخابی مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت. برای این منظور معیارهای مهم معرفی شده در تحقیقات پیشین با استفاده از نظرات متخصصان و خبرگان آموزش الکترونیکی جمع بندی و عوامل مهم مؤثر در کیفیت آموزش در این محیطها عوامل سازمانی و مدیریتی، عوامل پداگوژیکی و طراحی آموزشی، عوامل تکنولوژیکی، عوامل ارائه، و خدمات پشتیبانی تعیین گردیدند. آنگاه برای سنجش میزان اهمیت هرکدام ازعوامل و معیارهای مرتبط با آنها از تکنیک فرآیند تحلیل سلسله مراتبی استفاده شد. نتایج حاصل از تحلیل دادههای جمع آوری شده براساس مقایسه های زوجی به عمل آمده بین عوامل پنجگانه و معیارهای مرتبط با آنها با استفاده از نرم افزار اکسپورت چویس نشان داد که عامل سازمانی و مدیریتی بالاترین و خدمات پشتیبانی پایین ترین میزان اهمیت را از نظر تاثیرگذاری بر کیفیت آموزش در محیطهای یادگیری الکترونیکی دارند و به ترتیب عوامل پداگوژیکی و طراحی آموزشی؛تکنولوژیکی و ارائه بین این دو عامل قرار گرفته اند.به عبارت دیگر تحلیل دادههای حاصل با استفاده از نرمافزار اکسپورت چویس نشان داد که سهم عوامل سازمانی و مدیریتی،عوامل پداگوژیکی و طراحی آموزشی،عوامل تکنولوژیکی، عوامل ارائه آموزش و عوامل مرتبط با خدمات پشتیبانی در کیفیت آموزش در محیطهای یادگیری الکترونیکی به ترتیب معادل 26درصد، 24درصد، 20درصد، 18درصد و 12درصد ارزیابی شدهاند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
اثربخشی واقعیت درمانی بر ترس از موفقیت، سرمایه روانشناختی و حمایت اجتماعی دانشجویان
علی خویی - ماندانا محمودجانلو
بررسی شرایط زندگی و عوامل آسیب پذیری فرزندان والدین معتاد شهر سمنان
ربابه کشاورزیان - سودابه خلیلی اطربی - رضا براری
بررسی نقش سبک های تدریس و آموزش آنلاین در پرورش خلاقیت و نوآوری در دانش آموزان ابتدایی
پروین خزائی پول
تأثیر شغل والدین بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ابتدایی ناحیه 1 شهر زاهدان در دوره کرونا
فاطمه عیسی زایی
مطالعه مروری برنقش فناوری اطلاعات در ایران
مهتاب نقیلو - حمید بهادر
انگیزه های استفاده از اینترنت در بین دانش آموزان مقطع متوسطۀ اول به هنگام شیوع کووید 19
مهدی حقیقی - محمدرضا عباسی شایسته فر
مدیریت اقتصاد و محیط زیست (مدیریت بحران و کنترل آب)
فرحناز بابویی
مقایسه تاثیر آموزش مهارت تصمیم گیری اخلاقی و ارتباط بین فردی بر جو اخلاقی پرستاران
حامد نظیف - محمد قلی پور - برات الله حسن پور - رضا ذبیحی
تحلیل مدل رگرسیونی جو سازمانی و استرس شغلی معلمان تربیت بدنی
آرش بابامرادی - عباس امینی - امین باقری - نادر شهسواری
تاثیر سبک رهبری تحول گرا بر اینرسی سازمانی در آموزش و پرورش شهرستان قائمشهر
لیلا منتظری - ندا اسماعیلی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0