0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
نگاهی بر ارتباط حجم کتاب های درسی و کاهش بازدهی آموزشی در مدارس
نویسندگان :
فروزان ناصری
1
1- بوعلی سینا همدان
کلمات کلیدی :
حجم کتاب درسی، بازدهی آموزشی، محتوا، رسانه آموزشی، توانمندی،سندتحول بنیادین
چکیده :
پرکاربردترین و مهمترین رسانه آموزشی در هر کشور از جمله ایران ، کتاب درسی است. نا متناسب بودن حجم و محتوای کتاب های درسی با میزان توانمندی دانش آموزان از موضوعات بحث برانگیز در سال های اخیر بوده و مسئولان ارشد آموزش را هم به واکنش وا داشته است. حجم مطالب کتاب های درس و اطلاعات زائد کتاب ها بسیار بالاست و حتی کاربردی برای دانش آموزان ندارد و از طرفی معلمان مقطع ابتدایی را با چالش مواجه کرده است . در این مقاله سعی شده است با نگاهی به مشکلات موجود در این زمینه، راهکارها وپیشنهادهایی برای حل این موضوع و پیشبرد نظام آموزشی وتحقق سند تحول بنیادین ارائه گردد. امید است مسئولین محترم با توجه بیشتر به این گونه مشکلات پیش روی دانش آموزان و معلمان، راه حل هایی کاربردی در این زمینه مد نظر قرار دهند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
جایگاه بازی درمانی در کاهش مشکلات دانشآموزان دارای اختلال یادگیری
صدیقه میارنعیمی
تحلیلی بر ضرورت و اهمیت برنامه ریزی در دانشگاه ها
الهام صفاری - مهدی عالیشاه - سارا نصیری - پژمان تقی زاده
اهمیت هنر در یادگیری
فرزاد عصمتی - مریم علی زادگان - رضا رمضانپور پاشاکلایی - سید علی اصغر پرستاران - علی گرجی پور شوبی
مدارس کارآفرین و ضرورت کارآفرینی در مدارس
معصومه همتی زاده - زینب داودی - آرزو موسوی
آموزش و پژوهش در دانشگاه ها و مدارس
رضا قاسمی - رسول شریفی نجف آبادی
نقش آموزش و پرورش در تربیت دینی دانشآموزان
اکرم میرمحمدی
تحلیل محتوای تصاویرکتب مطالعات ابتدایی از منظر توجه به الگوی مصرف آب
محدثه فقیه عبدالهی - فاطمه فیاضی - محمد فقیه عبدالهی
بهینه سازی مصرف انرژی در شبکه های حسگر بی سیم با استفاده از ترکیب الگوریتم های ذوب فلزات و ملخ
سید آرمان طاهری - جواد وحیدی
مقایسه خودکارآمدی، انگیزه پیشرفت و خودتنظیمی در دانش آموزان دختر و پسر کاربر اینترنت
رضوانه عباسی - علیرضا صالحی کارونیان
بسترجدید آموزشی HEM برای یادگیری ریاضی
مهناز خنیفر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0