0% Complete
صفحه اصلی
/
پنجمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
جایگاه بازی درمانی در کاهش مشکلات دانشآموزان دارای اختلال یادگیری
نویسندگان :
صدیقه میارنعیمی
1
1- مرکز آموزش وتوانبخشی مشکلات ویژه یادگیری امید چالوس
کلمات کلیدی :
بازی درمانی، مشکلات رفتاری، یادگیری، اختلال یادگیری، دانشآموزان
چکیده :
بازی درمانی روشی است که برای انجام درمان، از بازی استفاده میشود. از آن جایی که برخی از کودکان در سنین مدرسه دارای اختلالات یادگیری (نارساخوانی، نارسانویسی و اختلال ریاضی) هستند که این اختلالات نیز مشکلات رفتاری را بهوجود میآورند؛ پژوهش حاضر با هدف بررسی جایگاه بازی درمانی در کاهش مشکلات دانشآموزان دارای اختلال یادگیری انجام شده است. این پژوهش به لحاظ هدف جزء پژوهشهای کاربردی است که با روش مروری (کتابخانهای) انجام گرفته است. از منابع چاپی و الکترونیکی مختلف و در دسترس برای جمعآوری مطالب مرتبط استفاده شد. ابزار گردآوری مطالب، فیشبرداری بود. مطالب جمعآوری شده براساس تحلیل و استنتاج نظری، تجزیه و تحلیل شدند. یافتههای این پژوهش نشان داد که بازی درمانی در کاهش مشکلات یادگیری و رفتاری دانشآموزان دارای اختلال یادگیری مؤثر است. براساس نتایج پژوهش حاضر، میتوان از بازی درمانی بهعنوان مداخلهای مؤثر برای کاهش مشکلات و بهبود پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دارای اختلال یادگیری استفاده کرد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
نقش آموزش ترکیبی در دوران پساکرونایی
محمد آقاجانپور عمران - نگار رشید - ارشیا آقاجانپور عمران
تحلیل محتوای کتاب درسی ریاضی اول ابتدایی سال 96-97 با روش تحلیل محتوا خلاقیت گیلفورد
احسان عمویی اسرمی - مسعود اسلامی کلیجی - فاطمه ملک شعبانی - محمد امین رحیمی - حسین سیف الله پور
بررسی اثربخشی آموزش مثبت نگر بر میزان انگیزش تحصیلی و رضایت از زندگی فرزندان طلاق نوجوان دختر در شهرستان گرگان
سعید زرگران - اشرف السادات اکبری
اهمیت کاربرد آموزش رسانه ای در تدریس معلمان
مهناز خنیفر - لیلا دامن افشان
نقش رابطه والد فرزندی بر سازگاری اجتماعی در دانش آموزان دارای اختلالات یادگیری شهر گناباد
اعظم فولادی شهری - مجید علیجان نوده پشنگی
بررسی میزان دلالت آیات قرآن درحوزه توحیددر کتب دین وزندگی دوره دوّم متوسّطه
جعفر کارگزار
تحلیلی بر رویکرد پذیرش فناوری اینترنت اشیا در نظام آموزشی مدارس
قاسم علی احسانیان
ویروس کرونا، بهداشت و آموزش
محدثه مهدی زاده - حسین امامقلی نژاد
فضای مجازی
محمدرضا سمرقندی - سجاد ابراهیم پور - محمد امین آزادیان دلسم - محمدرضا غفاری
شناسایی سبک های مدیریت کلاس بر اساس تجربیات دبیران آموزش و پرورش شهرستان ساری
اسحق علی خطابی - بهزاد باقریان - خدیجه باباپوری - سعید خدابخشی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0