0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تحلیلی بر نقش انگیزه شغلی معلمان در آموزش و یادگیری
نویسندگان :
حمیده کلانتری
1
1- آموزش و پرورش ناحیه 2 ساری
کلمات کلیدی :
انگیزه شغلی،آموزش،یادگیری،معلمان
چکیده :
سازمان آموزش و پرورش برای نیل به اهداف خود به منابع مختلفی نیاز دارد و معلمان رکن اصلی و عامل اساسی در فرآیند آموزش و یادگیری محسوب می شوند، چرا که بدون حضور معلمان با انگیزه و توانمند تحقق اهداف نظام آموزشی امکان پذیر نیست. توجه به معلمان می تواند بستر مناسبی برای انگیزه بیشتر در انجام وظایف شغلی فراهم سازد و زمینه ساز پیشرفت و توسعه اهداف آموزشی سازمان آموزش و پرورش شود. زیرا کارایی و سنگ بنای هر محیط کاری نظیر مدارس و مراکز آموزشی به توانایی و انگیزه معلمان آن مجموعه بستگی دارد که نقش بسزایی در یادگیری دانش آموزان ایفا می کنند. لذا شناخت و آگاهی فرآیند انگیزه و عواملی که بر آن اثر می گذارد، برای مسئولان، مدیران آموزشی و بخصوص معلمان اهمیت زیادی دارد. در این مطالعه ابتدا به بیان مفهوم انگیزش و انواع آن، مفاهیم و تعاریف و عوامل و راه کارهایی مؤثر در ایجاد انگیزه به عنوان کلید موفقیت شغلی پرداخته و در خاتمه توصیه های کاربردی جهت نقش انگیزه شغلی معلمان در آموزش و یادگیری ارایه گردیده است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تکنیک های مختلف تولید و ارائه محتوای درسی مجازی
محمد بادپا - محجوب جباری
فضای مجازی و تاثیر آن بر کمرنگ شدن اعتقادات
پروین برجعلی پور باینوجی - الناز خلیلی
نقش فناوری اطلاعات در فرآیند آموزش: چالشها و راهکارها
آناهیتا زکوی - لیلا رضائی
چگونه توانستم با استفاده از مدل یادگیری زایشی یادگیری تحلیلی دانش آموزان در درس علوم را بهبود بخشم؟
منا سام دلیری
راهکار های پیشنهادی برای آموزش بهتر در مفاهیم حجم و سطح در ریاضیات دوره ی ابتدایی
رویا رمضانی - طاهره رییسی - نرجس خاتون رییسی
فناوری های آموزشی در علوم تجربی دوره ابتدایی
فاطمه سیاه پشت خاچکی
بررسی شیوه های آموزش علوم ابتدایی بر مبنای الگوی کاوشگری
مرتضی احمدی
اهمیت و نقش سلامت روان برای خلاقیت و کارآفرینی دانشجویان
مریم شفیعی - مهدی محمودی
توسعه فرهنگ پژوهش و ایجاد انگیزه در بین دانش آموزان
شیدا شهبازی
دوره ابتدایی اصلی ترین و مهمترین دوره آموزش ریاضی
زهرا محمودی - فاطمه بوربور
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0