0% Complete
صفحه اصلی
/
پنجمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
دوره ابتدایی اصلی ترین و مهمترین دوره آموزش ریاضی
نویسندگان :
زهرا محمودی
1
فاطمه بوربور
2
1- دانشگاه ازاد تهران شرق
2- آموزش و پرورش
کلمات کلیدی :
ریاضی دوره ابتدایی، تدریس ریاضی، آموزش ریاضی.
چکیده :
برآوردهای انجام شده ملی و بین المللی، حاکی از آن هستند که قسمت اعظم دانش ریاضی دانش آموزان، پایین تر از سطح مورد توقع هستند. همچنین، تمایزات قابل لمس درون کشورها، علت نگرانی را افزایش می دهند. آموزش ریاضی با کیفیت، می بایست دانش آموزان را قادر سازد تا تصویر مناسب و مثبتی از ریاضی را خلق نموده، نیازهایی که توسط ریاضیات برآورده می شوند را شناخته و به ریاضی به عنوان علمی بنگرند که می تواند ( و باید) در حل مشکلات اصلی و عمده جهان امروز، شرکت نماید. می توان هدف اصلی آموزش ریاضی در دوره ابتدایی را این گونه خلاصه کـرد کـه دانش آموزان، ریاضی را حس کنند یا به عبارت دیگر، در جریـان آمـوزش درگیـر موقعیـت هـایی شوند که از طریق آنها ریاضی در قالبی معقول و منطقی و در عین حال محسوس براي آنها قابـل درك و فهم باشد. دستیابی ها به این هدف نیازمند آن است که زمینه هاي رشـد ورزیـدگی ریاضـی دانش آموزان در برنامه درسی آنها پیش بینی شود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تعاملات پژوهش و آموزش ترکیب موثری در فرایند تربیت و پرورش
حکیمه سیفی
تحلیل محتوای کتاب درسی تفکّر و پژوهش پایۀ ششم دبستان بر اساس ساحتهای ششگانۀ تربیت در سند تحوّل بنیادین
نیما خادمی - ابراهیم محمّدجانی
آموزش مجازی در دوران کرونا و تکنیک های بهبود آن
فاطمه صادقی ارمی
ارزیابی عوامل مؤثر بر سیستم مدیریت ارتباط با مشتری با تکنیک تصمیمگیری چندمعیاره تحلیل سلسله مراتبی فازی
داود درویشی سلوکلایی - محمد درویشی سلوکلایی
آموزش مجازی در دانشگاه ها و مدارس
محسن معتمدی - محمدرضا محمدزاده رهنی
خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی
زینب سام دلیری
نقش فضای مجازی در سبک زندگی
فریبا پولادی باغبادرانی
تاثیر اختلال بیش فعالی بر یادگیری دانش آموزان ابتدایی
ملیکا شهریاری - لیلا قلیان - آیناز یاری - زهرا ابراهیم زاده - فاطمه جلیلی
بایسته های کاربرد فناوری آموزشی در نظام آموزشی
علیرضا طاهرنژاد
حقوق ورزشی
محمدرضا محمدزاده رهنی - حسن فریدی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0