0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
طراحی آموزشی مبتنی بر واقعیت مجازی
نویسندگان :
رقیه افشاری
1
سعید پور روستایی اردکانی
2
1- دانشگاه علامه طباطبائی
2- دانشگاه علامه طباطبائی
کلمات کلیدی :
واقعیت مجازی ، طراحی آموزشی ، آموزش
چکیده :
در عصر کنونی یکی از ابزار های تکنولوژیک مورد استفاده در حوزه آموزش و یادگیری ، واقعیت مجازی (VR) است . صرفاً با استفاده از ابزارهای تکنولوژی نمی توانیم به مقاصد و اهداف یادگیری دست پیدا کنیم . بنابراین استفاده هدفمند و برنامه ریزی شده براساس اصول یادگیری ، ما را در دستیابی به اهداف مورد نظری یاری خواهد کرد . این مقاله به بحث درخصوص ، تاریخچه ، مفهوم ، کاربرد و انواع سیستم های واقعیت مجازی و به طور ویژه به طراحی آموزشی مبتنی بر واقعیت مجازی می پردازد . این مدل طراحی آموزشی توسط چن ، توه ، وان (2004) تهیه شده است و شامل دو راهبرد کلان و خرد است . راهبرد کلان به ترتیب ، توالی و سازماندهی مطالب مهم می پردازد و راهبرد خردتعدادی اصول برای ارائه موثر مواد آموزشی پیسنهاد می دهد .
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
مشکلات و چالش ها در کاربرد فناوری در آموزش ریاضی
سوری احمدی خطیر - آسیه ابدی
رویکرد جدید در پهپادها مبتنی بر زنجیره بلوکی برای اتوماسیون زنجیره تأمین
رحیم اصغری - محمد الهیاری
تاثیر آموزش شناختی بر مهارت اجتماعی دانش آموزان سال اول دبستان
سحر مقصودیان
بررسي رابطه بهداشت رواني و عوامل استرس زا در پيشرفت تحصيلي دانش آموزان متوسطه دوره اول
عبداله ميرزائي - طاهره میرزائی - خیراله خدابنده لو - ناصر عباسی
نقش فناوری در رشد و توسعه ی همه جانبه ی آموزش ریاضی
زهرا لاچینی
بررسی و ارزیابی فناوری اطلاعات در آموزش و پژوهش
زینب منتظری - امین منتظری
تشخیص بیماری های قلبی با استفاده از تکنیک های طبقه بندی داده کاوی
محمد میلاد روستایی پریدری - مینا چوپانی سفیدی - پویان صالحی
ارزیابی اثر ابعاد هوش هیجانی بر مدیریت رسانه های اجتماعی
رضا امینی پریخانی
چگونه توانستم تدریس مجازی در پایه دوازدهم انسانی دبیرستان الزهرا را در حد مطلوب بهبود بخشم؟
حوریه غدیری - فاطمه فلاحتکار
شیوه های آموزش ویادگیری مبتنی برفناوری واطلاعات
خدیجه آهنگری
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0