0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
مدیریت تعارض وحل مسئله درمدرسه
نویسندگان :
سیده رقیه عبدی کوهی خیلی
1
1- دانشگاه آزاد واحد ساری
کلمات کلیدی :
روش تدریس
چکیده :
بررسی ریشههای اختلاف، گام نخست در جهت بهبود ارتباط است. چه در ارتباط بین دانشآموز با معلم و چه بین دانشآموزان، فهم دقیق و عمیق عوامل پدیدآورنده اختلافنظر، حیاتی است. شاید اختلاف بر سر روش تدریس، بر سر انجام یک فعالیت درسی، یا حتی بر سر تفاوتهای شخصیتی بین افراد باشد. با شناسایی این عوامل، میتوان به رویکردی درست و مؤثر در حل و فصل اختلاف پرداخت.معلم، نقشی کلیدی در این مسیر دارد. او باید نقش یک حلکننده مسئله را ایفا کند، نه قاضی یا داوری که فقط یک طرف را تأیید میکند. توجه و دقت به زبان بدن و احساسات دانشآموزان، و ایجاد فضای امن و حمایتی، راهکارهای کلیدی در این زمینه هستند. استفاده از روشهای تعاملی، مثل بحثهای گروهی ساختاریافته و تمرینهای حل مسئله، فرصتی را برای دانشآموزان فراهم میکند تا دیدگاههای متفاوت خود را بیان کنند و به سمت راه حلهای مشترک پیش روند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
نقش فناوری برای مدیریت و توسعه مدرسه
ساغر کاظمی - هاجر خورمهر
بررسی اصول و مولفه های معماری سبز
مرضیه زالکانی - امین ابراهیمی دهکردی
بررسی گرایش دانش آموزان پایه هشتم دبیرستان تیزهوشان علامه حلی 9 به فعالیت های پژوهش محور
حمزه جعفری - دانیال برومندپور
نقش دانشگاه فرهنگیان در یاددهی و یادگیری دانشجو معلمان
سیما سیمیاری - مونا سالاری فرد
بهبود مهارتهای عمومی دانشجویان در یک پلتفرم آموزش الکترونیکی PLE
مهناز خنیفر
راهکارهای بهبود ضعف خواندن و نوشتن دانش آموزان پایه اول با استفاده از فعالیتهای جذاب
زهره سلیمی - طاهره بیگم نیکزادیان - محمدباقر فرقانی اوزرودی
بررسی و تحلیل عناصر متناقض نما در دیوان حافظ
محمد آقاجانپور عمران
چگونه توانستم اعتماد به نفس دانش آموزان پایه دوم ابتدایی را تقویت نمایم؟
عاطفه رضایی آبکسری
راهکارهای افزایش انگیزه دانش آموزان به منظور توجه به آموزش مجازی در دوران همه گیری بیماری کرونا
خدیجه ابراهیمی نیاک
هوش مصنوعی وکاربردآن برای معلمان ودانش آموزان
نجمه مددی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0