0% Complete
صفحه اصلی
/
چهارمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
راهکارهای بهبود ضعف خواندن و نوشتن دانش آموزان پایه اول با استفاده از فعالیتهای جذاب
نویسندگان :
زهره سلیمی
1
طاهره بیگم نیکزادیان
2
محمدباقر فرقانی اوزرودی
3
1- آموزش و پرورش بابل
2- آموزش و پرورش بابل
3- آموزش و پرورش بابل
کلمات کلیدی :
خواندن و نوشتن، روش تدریس فعال، رشد تحصیلی
چکیده :
هدف از این پژوهش چگونگی استفاده از انواع فعالیت های جذاب در بهبود ضعف خواندن و نوشتن دانش آموزان پایه اول بود و به روش اقدام پژوهی انجام شد. بر این اساس اقدامات اولیه را انجام دادیم و با در نظر گرفتن وضعیت موجود در جهت رفع حل مسأله بر آمدیم. پس از گردآوری اطلاعات راه حل های پیشنهادی برای رفع حل مشکل را بررسی و با کمک دبیران و همکاران مدرسه، برنامه ریزی در جهت رفع آن برآمدیم. با تجزیه و تحلیل یافته ها و لحاظ نظرات و با توجه به مبانی نظری بهبود و کیفیت بخشی به درس فارسی نتایج اولیه حاکی از موفقیت نسبی در طرح بود. در ادامه با هدف رفع نقائص و نقد فعالیتها و ارائه روشهای اصلاحی به گردآوری مجدد اطلاعات بر اساس شواهد موجود پرداختیم. نظرات را اخذ نموده ضمن نقد و بررسی با دوستان به شکل عینی همراه با جمع آوری نظرات پرسشنامه ای اولیاء و صاحب نظران و بررسی روند رشد درسی بر اساس پرونده تحصیلی دانش آموزان پرداختیم. و ضمن بررسی اجرای مراحل طرح اعتبار بخشی لازم را در اقدام پژوهی فوق بررسی نمودیم. نتایج حاصله از اجرای تحقیق ایجاد شور و نشاط در درس فارسی، فعال سازی نسبی دانش آموزان در کلاس، رضایتمندی اولیاء خانه و مدرسه افزایش توانمندی، تجربه و دانش معلمان، مشارکت معلمان و تعامل آنان برای رفع مشکلات – افزایش حس اعتماد به نفس و تقویت رشد اجتماعی دانش آموزان افزایش درصد ارزشیابی کیفی دانش آموزان و الگو گیری سایر دبیران از کلاس و اجرای طرح در کلاس خویش بود. اهمیت این تحقیق از آن جهت بود که توانستیم با کمک همکاران محترم گام عملی در جهت رفع مشکل کلاس اول برداریم، یعنی مسأله ضعف دانش آموزان در خواندن و نوشتن را برطرف نماییم.اقدامی که می تواند برای دروس دیگر در سال های آینده مفید و موثر واقع شود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی رابطه ی بین تکالیف و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دبستان مختلط شهرستان چالوس در سال تحصیلی 1402 - 1403
مهدی صفایی - زینت علی کلاری - کبری مهدیزاده
آشنایی با سوالات مفهومی ؛ فرصتی برای طراحی تکالیف مهارت محور در ریاضیات دوره ابتدایی
امیرمحمد مومنی کوهستانی - اسماعیل شیری رستمی
نقش ابزارهای کمک آموزشی، بازیهای ورزشی و خلاقیت هنری در یادگیری تشخیص کلمات درس فارسی پایه پنجم
نساء ابراهیم تبار بورا - سیدحسین آقاجانی میر
بررسی رابطه مولفه های وفاداری با استفاده از رویکرد مدیریت ارتباط بامشتریان الکترونیکی E-CRM در بین بیمه گذاران شهرستان ساری
امین خطابی هیکویی - علی رضا بزرگمهر - عزت الله احمدی شهمیرزادی - رضاعلی جعفری
تأثیر خلاقیت و نوآوری بر گرایش کارآفرینی با میانجیگری هوش فرهنگی در بین هنرجویان شهرستان محمودآباد
سیده رقیه برجسته - سمانه شاه حسینی
نقش فناوری اطلاعات در فرآیند آموزش: چالشها و راهکارها
آناهیتا زکوی - لیلا رضائی
بررسی و شاخت علل وعوامل انحراف و کج روی نوجوانان
کریم عزیزی - سحر کاردان - احمدعلی محمودی - علی محسنی
بررسی اثربخشی بازی ها و نمایش های بومی-محلی بر خودکارآمدی دانش آموزان در درس ادبیات فارسی
فاطمه بهار - سمانه نیرومند
به کارگیری یادگیری عمیق در بهبود حرکت ماشین های خودران
محمدکاظم طهماسبی - محمد شیخ الملوکی
استفاده از روش های تدریس فعال و راهبردهای افزایش انگیزه، درجهت بهبود یادگیری دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی
زینب یونسی رباطی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0