0% Complete
صفحه اصلی
/
پنجمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
استفاده از ارزیابی مبتنی بر ارتباط و اتصال به منظور بررسی بدفهمیهای دانشآموزان در مبحث همنهشتی مثلثها
نویسندگان :
مهدیه اجدادی
1
محمد جواد اسلام پور
2
فهیمه کلاهدوز
3
1- دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران
2- دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران
3- آموزش و پرورش شهرستان دهاقان
کلمات کلیدی :
ارزیابی، ارتباط و اتصال، دانش مفهومی، بدفهمی، همنهشتی مثلثها
چکیده :
بهطور کلی در زمینه یاددهی- یادگیری ریاضیات این نگرانی در هر سطح و مقطعی وجود دارد که آیا یادگیری معناداری از مفاهیم، گزارهها و روابط ریاضی برای دانشآموزان رخ داده یا به دلیل درک ناقص و نادرست آنها از موضوعات ریاضی، یادگیری بهصورت طوطیوار و حافظهای اتفاق افتاده است. محققان آموزش ریاضی معتقدند یکی از مهمترین سؤالات در این زمینه این است که چه نوع فهمی از ریاضی را با چه روش و ابزاری باید ارزیابی نمود. ارزیابیها باید متناسب و هدفمند در کنار فرآیند تدریس طراحی شوند که بتوان جهت بهبود و تقویت فرآیند یاددهی، یادگیری به آنها استناد و از نتایجشان استفاده کرد. در این پژوهش به منظور بررسی میزان توانایی دانشآموزان در حل مسائل جدید مبحث همنهشتی مثلثها از ارزیابی مبتنی بر ارتباط و اتصال استفاده شد. یکی از اهداف اساسی این نوع ارزیابی میتواند اندازهگیری، توسعه و تقویت یادگیری و نظارت بر کیفیت آن باشد. تحلیل کیفی پاسخهای دانشآموزان ، اشکالات و بدفهمیهای آنها را در حل سؤالات این مبحث، نمایان ساخت. توجه به تأثیر این نوع ارزیابیها و تحلیل کیفی پاسخها در شناسایی بدفهمیها و اشکالات موجود جهت برنامهریزیهای مقتضی برای رفع آنها و تحقق دانش مفهومی میتواند مورد استفاده معلمان و برنامهریزان آموزشی قرارگیرد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
اهمیت نگرش معلمان نسبت به فناوری در دانش تکنولوژیکی، تربیتی و محتوایی آنان
سیما سنگی
بررسی نقش انگیزه تحصیلی در احساس ارزشمندی و خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان
مینا سلطانی - آرزو محمدیان - ریحانه ادهم
عوامل موثر بر مدیریت کلاس درس
جعفر اکبری لنگوری - محمود عباسعلی پور
تاثیر بازی در یادگیری ریاضی سوم ابتدائی
الناز امینی میجی اشکوری - مریم منتظری - زهرا منصور کیایی - مبینا اخشابی
نقش آموزش و پرورش در کاهش آسیب های اجتماعی و بهبود سلامت روانی دانش آموزان
سمانه امیری - سمیه بریمانی - اکرم جوانمرد - الهام راضی
واکاوی به کارگیری آموزش مجازی، مزایا و محدودیتها
محمد کریم زاده - مهدی بهجتی اردکانی - شهرزاد قاسمی - محمد مهدی شکری
نقش بهسازی آموزشی درنظام تعلیم و تربیت
مریم قربانی
نقش آموزش هوش مالی به دانش آموزان بر کارآفرینی آنها
علی اکبر میرعرب رضی - مریم میرکبیر - سمیه لاری دارابی
بررسی تعلیم و تربیت از دیدگاه پست مدرنیسم هنری ژیرو
امیر فیاض - عادل شمشیریان - مهشید فیاض - رویا رجب زاده - صبا قربانیان فرد
چگونه توانستم اعتماد به نفس سینا دانشآموز پایه چهارم دبستان شاهد اکبرپور را تقویت نمایم؟
عارف علیزاده
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0