0% Complete
صفحه اصلی
/
ششمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
چگونه توانستم با ایجاد انگیزه دانش آموزان مدارس ناحیه 2 ساری را جذب مرکز پژوهشسرای دانش آموزی کنم؟
نویسندگان :
فاطمه علی پور زاغمرزی
1
1- پیام نور ساری
کلمات کلیدی :
مركز پژوهشسرای دانش آموزي ،مدارس، دانش آموزان ، انگیزه
چکیده :
مهمترین اهداف اساسی مرکز پژوهشسرای دانش آموزی رشد و پرورش خلاّقیّت ها وارتقّای دانایی و توانایی دانش آموزان به تناسب استعدادها و علایق آنان است در این پژوهش که به شیوه ی اقدام پژوهی انجام گردید ، مسأله ی اصلی یافتن روشهای تقویت فعّالیّتهای علمی-پژوهشی مرکز پژوهشسرای، با تأکید بر جذب دانش آموزان بوده است به نحوی که از طریق اجرای آن، دانش آموزان به پژوهشگران فعال مبدل شوند و هرمدرسه ای پژوهشسرا دیگری شود.این پژوهش در مرکز پژوهشسرای ساری دو استان مازندران به اجرا درآمده که کارشناس پژوهش مجری طرح بوده است. ابزار پژوهش مشاهده و بررسی نتایج و آمار و گزارشات در چند سال گذشته، مصاحبه با رابطین پژوهشی و دانش آموزان و اولیا در مدارس می باشد. بنابراین با همکاری و همفکری و با استفاده از روشهای متنوع سعی گردید که این مسأله بررسی گردد. جمله شیوه های به کار گرفته شده عبارتند از: برگزاری کلاس ضمن خدمت رابطین پژوهشی، تشکیل انجمنهای علمی با گرایش مشاعره،حافظ خوانی، شاهنامه-خوانی، داستان نویسی، خوانش گلستان، رباتیک ، نانو فناوری ، نجوم، اجرای مسابقات علمی مختلف و سایر موارد دیگر. پس از اجرای این طرح درمرکز، نتایج بسیار مفیدی بدست آمد که به عنوان نمونه می توان به داشتن روحیه شاد و ایجاد انگیزه ، کسب رتبه های برتر کشوری در دانش آموزان وافزایش حضور مدارس در تمام فعالیتهای مرکز اشاره نمود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
اثربخشی طرحواره درمانی در مادران دانشآموزان بر اختلال پرخاشگری آنان
معصومه یوسف رشیدی - فاطمه شمس ناتری - سکینه شمس ناتری
اثربخشی روشهای نوین مدیریت مدرسه در بروز نوآوری و خلاقیت دانش آموزان
زهرا سلیمانی
رابطه بین فرزند پروری به سبک مقتدرانه و میزان اجتماعی شدن دانش آموزان ابتدایی دوره دوم منطقه بهارستان یک، مدرسه وحدت، سال تحصیلی 1403 – 1402
فاطمه عسگری - عسل مصری - خدیجه آذری
تحلیل محتوای برنامه درسی فارسی سال پنجم وششم ابتدایی بر اساس شاخص مک لافلین
احسان عمویی اسرمی - خدیجه عباسی رستمکلاته - نسیم منصوری
بررسی راهبردهای یادگیری، خودکارآمدی و پیشرفت تحصیلی براساس اهداف پیشرفت دانش آموزان
الیاس بامری - مهنوش عابدینی
تأثیر هوش مصنوعی بر نظام آموزشی: فرصت ها و چالش ها
علی ابراهیمی - مریم زمانی
فناوری اطلاعات و ارتباطات در کتابخانه های عمومی
راضیه قنبری
مقایسه پیشرفت تحصیلی در نتیجه آموزش حضوری وآموزش مجازی در بین دانش آموزان پسر دوره اول متوسطه ناحیه 2 شهرستان ساری در دوران تحصیلی کرونایی
فاطمه شکری - اسحق علی خطابی
بررسی ضرورت ها و ویژگی های آموزش پیش دبستانی در نظام آموزشی ایران
عظیم عظیمی
بررسی راهکارهای عملی ارتقای سطح هوش معنوی دانش آموزان
امیر پوراحمدعلی - فاطمه رضازاده
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0