0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
رابطه بین فرزند پروری به سبک مقتدرانه و میزان اجتماعی شدن دانش آموزان ابتدایی دوره دوم منطقه بهارستان یک، مدرسه وحدت، سال تحصیلی 1403 – 1402
نویسندگان :
فاطمه عسگری
1
عسل مصری
2
خدیجه آذری
3
1- فرهنگیان پردیس عترت واوان
2- دانشگاه فرهنگیان پردیس عترت واوان
3- دانشگاه فرهنگیان پردیس عترت واوان
کلمات کلیدی :
سبک فرزند پروری مقتدرانه،میزان مهارت های اجتماعی
چکیده :
هدف اصلی پژوهش حاضر مطالعه رابطه سبک فرزند پروری مقتدرانه و اجتماعی شدن دانش اموزان ابتدایی دوره دوم دبستان بود . بدین منظور روش پژوهش توصیفی پیمایشی استفاده شد.پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی است .تحلیل داده های این پژوهش به کمک نرم افزارSPSS انجام گرفته است وبرای بررسی جزیی فرضیه های پژوهش، آزمون اسپیرمن مورد استفاده قرار گرفت. در این پژوهش برای گرداوری داده ها پرسش نامه گرشام والیوت ۱۹۹۰ به کار گرفته شد. جامعه آماری پژوهش عبارت بودند از دانش اموزان کلاس ۴/۴،۵/۴،۶/۴ مدرسه وحدت در منطقه بهارستان ۱ درسال تحصیلی ۱۴۰۲_۱۴۰۳که مشغول به تحصیل بودند. حجم نمونه نیز همان جامعه اماری است . روش نمونه گیری از نوع تصادفی ساده بود . نتایج به دست امده نشان دادند سبک فرزند پروری مقتدرانه و میزان اجتماعی شدن دانش اموزان ابتدایی رابطه معنادار دارند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تعاملات پژوهش و آموزش ترکیب موثری در فرایند تربیت و پرورش
حکیمه سیفی
چالشهای آموزش و یادگیری زبان انگلیسی از دیدگاه دانشآموزان و معلمان مدارس مقطع متوسطه دوم ناحیه2 استان زنجان
الهه آج - نعیمه شکارلو - زهرا بهرامی - یحیی بیات
جزوه محوری بعنوان یک چالش در امر آموزش دانشجویان در مقطع کاردانی
مرتضی ابراهیم نژاد افروزی - مهیار کریمی
ارائه کدهای اخلاقی مبتنی برارزشهای فردی در جهت تصمیم گیری اخلاقی
فاطمه روحی
بررسی تاثیر مدیریت اقتصاد خانواده دانش آموزان ابتدایی جویبار بر مشارکت والدین در دوران و عملکرد تحصیلی در کلاس درس مجازی
معصومه حسن پور - سید عابدین خدادادی
سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش
صدیقه منصورسمائی
نقش معلمان درحفاظت از محیط زیست با تاکید بر آموزش در مدارس
سید هادی رضائی نیکو
بررسی تأثیر آموزش هنر بر خلاقیت و انگیزش تحصیلی دانش آموزان
پژمان تقی زاده
واکاوی رعایت عناصر مدل رفتار اطلاعیابی ویلسون در کتابخانه های دیجیتال دانشگاه های علوم پزشکی ایران
صفیه طهماسبی لیمونی - فاطمه ولی پناه فیروزجائی - ابراهیم علیجانزاده سرستی - هوشنگ علی اصغری جلودار
اثربخشی خودارزشیابی بر پیشرفت تحصیلی درس ریاضی دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی
اعظم زارع
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0