0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
چگونه توانستم با بهره گیری از کار دو نفره زمان صحبت دانش آموزان را افزایش دهم
نویسندگان :
رضا فرهنگ
1
1- آموزش و پرورش نوشهر
کلمات کلیدی :
کار دو نفره، زمان صحبت دانش آموز، زمان صحبت معلم
چکیده :
از موارد بسیار مهم در کلاس درس زبان انگلیسی این است که دانش آموزان تا جایی که ممکن است فرصت صحبت کردن داشته باشند که متاسفانه در اکثر مواقع به علت مدیریت کلاس به شکل سوال و جواب، حتی اگر این فرصت بوجود آید، از جانب دانش آموزان ممکن است خیلی مورد استقبال قرار نگیرد. با مشاهده ی این وضع، در تحقیق حاضر تلاش شد تا با بکار گیری تکنیک کار دو نفره فرصت و تمایل بیشتری برای صحبت کردن دانش آموزان ایجاد شود. کلیه داده ها جمع آوری و با کمک نرم افزار تحلیل داده های کیفی NVivo تحلیل و بررسی شد و مشخص شد که در این کلاس، بطور خاص، استفاده از کار دونفره توانست بسیار مفید تر از تکنیک سوال و جواب ساده باشد، دانش آموزان بیشتر مایل بودند تا خود را ابراز کنند و معلم نیز کمتر صحبت کند. یافته های این اقدام پژوهی می تواند برای معلمان علاقه مند به ارتقای کیفیت کلاس و مشارکت بیشتر دانش آموزان، موثر باشد
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
پیش بینی سبک های تنظیم تفکر در بیماران اختلال اضطراب وسواسی براساس مهارت های خودمدیریتی
امیرعباس بابکیان پور - رضا شریفی نیا
بررسی تاثیرگذاری عزت نفس بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان (آموزش وپرورش ناحیه 1 زاهدان)
علی باقری فر - یعقوب کریمی - رضا بندانی - زهرا ابراهیمی شاهرودی
مروری بر پرورش منش های تفکر در یادگیرندگان دیدگاه های صاحب نظران برنامه درسی
سمانه بهرامی - علی گل افشانی - سمیه ترابی سورکی
تلفیق علوم، تکنولوژی، مهندسی و ریاضیات در آموزش
اکرم خسروگردی - منصوره حسنی سبزوار - حسنیه قاضی زاده علمداری
بررسی عوامل موثر بر تمایل به بازگشت گردشگران در دوران کرونا (مورد مطالعه: گردشگران استان مازندران)
محمد جوادی زاده - مهرنگار پارسای نهاد
بررسی مدل ریاضی سرطان در مجراها از دیدگاه مسائل معکوس
مرتضی گرشاسبی
موانع استفاده از تجارت الکترونیک و حل موانع آن
فاطمه قاسمی - رقیه محمدی
نقش آموزش و پرورش در شکلگیری جامعه مطلوب
امیر صوفی نیا - محسن رحیم بیگی - زهره حسین نژاد
افزایش اعتماد به نفس وعلاقه دانش آموز به درس در فضای مجازی
فاطمه مهدیان
نقش سواد عاطفی در پیشبینی خودکارآمدی نوجوانان در همهگیری کووید-19
محمد حیاتی - زرین رسولی - رویا طالبی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0