0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تلفیق علوم، تکنولوژی، مهندسی و ریاضیات در آموزش
نویسندگان :
اکرم خسروگردی
1
منصوره حسنی سبزوار
2
حسنیه قاضی زاده علمداری
3
1- آموزش و پرورش
2- دانشگاه آزاد ساری
3- آموزش و پرورش
کلمات کلیدی :
STEM، فناوری، ریاضیات، علوم، مهندسی.
چکیده :
امروزه علوم، تکنولوژی، مهندسی و ریاضیات حیاتی شناخته می شوند، زیرا از مهم ترین عوامل توانایی رقابت در اقتصاد جهانی به شمار می روند. لذا گسترش و توسعه نیروی کار در این زمینه یک مسأله مهم برای دولت ها، رهبران صنعت و مدرسان است. آموزش STEM یک جنبش جهانی در زمینه آموزش است که به منظور توسعه کیفیت منابع انسانی با الگوهای مختلف مطابق با مهارت های قرن بیست و یکم ادغام می-شود. این مطالعه، با اشاره به تحقیقات پییشین، تحلیلی توصیفی از این نوع آموزش را ارائه می دهد. به کارگیری فناوری در خدمت سایر علوم در فضای واقعی زندگی، چالشی است که از هر فرد می تواند یک مهندس بسازد که طراح راه حل مشکلاتش در دنیای کنونی باشد. لذا پایه و اساس این نوع آموزش را باید در دوران کودکی و از جمله در آموزش و پرورش جستجو کرد. بنابراین در پژوهش حاضر، نقش دانش ریاضیات، نیاز علمی و ترجیحات فعالیت های دست ورزی و اهمیت فعالیت های حرفه ای دانش آموزان که منجر به حرفه های مربوط به STEM می شود مورد تحلیل قرار گرفته است. از سوی دیگر به برنامه ریزی و تجارب برخی مدارس در این زمینه نیز اشاره شده و به بررسی تأثیر جنسیت در تربیت افراد در این شیوه از آموزش نیز پرداخته شده است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
شناسایی فرصت ها و تهدیدهای شبکه آموزشی دانش آموز (شاد) و ارائه الگویی پیشنهادی
امین رضوانی - مریم کبیری - محدثه رفیعی - محمد رضا نظریان - شبنم کاظمی
تاثیر هوش هیجانی بر یادگیری الکترونیکی
حسین پیراهش - معصومه بناساز
صرفهجويي و بهرهوري بهتر از آب در ايران
معصومه قدرتی
فناوری واقعیتافزوده گامی درجهت بهبود یاددهی و یادگیری ریاضیات مدرسهای
فرشته فتحی - محمد جواد اسلام پور - مهدیه اجدادی
اقدام پژوهشی مشارکتی دانش آموزان جوان، طرح مساعدت معلمان در فرایند پیاده سازی اقدام پژوهشی
سیده زهرا باغبانیان
تقدیرگرایی در دیوان پروین
سمانه نیرومند
مروری بر رضایت مندی دانش آموزان و معلمان از کلاسهای مجازی در دوران کرونا
لیلا عموئی
بررسی رابطه سواد رسانه ای معلمان با گرایش به تفکر انتقادی آنان (مطالعه موردی معلمان ابتدایی شهرستان نوشهر)
هایده پورشعبانی - اعظم پارسایی - زهرا پورشعبان
رفع مشکلات ناهنجاری و شلوغی بیش از حد شایان
فروزان ناصری
مزایا ومعایب آموزش مجازی در دوران کرونا
نسرین سادات میرقادری - ناصر عباسی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0