0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
پیش بینی سبک های تنظیم تفکر در بیماران اختلال اضطراب وسواسی براساس مهارت های خودمدیریتی
نویسندگان :
امیرعباس بابکیان پور
1
رضا شریفی نیا
2
1- دانشگاه آزاد اسلامی همدان
2- دانشگاه آزاد اسلامی همدان
کلمات کلیدی :
اختلال اضطراب وسواسی،مهارت های خودمدیریتی،سبک های تنظیم تفکر
چکیده :
عده ای از انسان ها در این کره خاکی، خواسته و یا ناخواسته دچار اختلالی شده اند که دنیای خود و دیگری را محدود و عذاب آور کرده است و حتی به فکر خیلی از آنها هم خطور نمی کند که بتوانند از این اختلال رهایی یابند، اما علم مانند همیشه متواضعانه درصدد رفع این اختلال ها است و یکی از ابزارهای علم در این باره، تکنیک ها و مهارت های خودمدیریتی است. بنابراین پژوهش حاضر با هدف پیش بینی سبک های تنظیم تفکر در بیماران اختلال اضطراب وسواسی براساس مهارت های خودمدیریتی انجام شد. این پژوهش از لحاظ روش جزء تحقيقات توصيفي از نوع همبستگی و از لحاظ شيوه گردآوري دادهها يك تحقيق كمي بود. جامعه آماري شامل کلیه بیماران بخش اعصاب و روان سازمان بهزیستی استان همدان در سال 1402 بودند که پس از غربالگری توسط پرسشنامه اختلالات اضطراب وسواس، به روش در دسترس سرشماری به تعداد 30 نفر انتخاب شدند و سپس بعد از تعیین این افراد، پرسشنامه های خودمدیریتی ملاحسینی و برخوردار (1386) و سبک های تفکر استرنبرگ – واگنر (1992) در بین آنان توزیع گردید. نتایج پژوهش نشان داد که مهارت های خودمدیریتی به طور معناداری می توانند سبک های تفکر بیماران اختلال اضطراب وسواسی را تنظیم کند و به آنها کمک کند که بهتر از قبل با بیماری و اختلال خود آشنا شده و در ابتدا آن را بپذیرند و درصدد رفع آن خود با شیوه های مدیریت هیجانات و اعمال برآیند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
ارزیابی برای یادگیری در مقابل ارزیابی یادگیری: کلیدی برای موفقیت ها و بهبود آموزشی در کلاسهای درس
بهرام مقدس
نقش ارضای نیازهای بنیادی روانشناختی بر آمادگی معتادان در ترک اعتیاد
وحید سلیمان باری - رحیم شبانی
تحلیل محتوای کتب پیش از دبستان بر اساس مولفه های هویت ملی سند تحول بنیادین آموزشوپرورش
علی حبیبی - مصطفی حاج محسنی - نفیسه زاهدی اول - محمدعلی ابراهیمی دوست
حل مساله مسیریابی وسایل نقلیه با قید ظرفیت چند انباره با استفاده از الگوریتم بهینهسازی نهنگ
رضا بخشی لارمایی - حمید توکلایی - میثم محمدی
رابطه سلامت روان با عملکرد شغلی و تاب آوری روانشناختی (مطالعه موردی: معلمان مقطع ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه دو ساری)
معصومه شجاعی
ارزیابی میزان خوانایی کتاب هدیه های اسمانی پنجم ابتدایی بر اساس روش فلش ،گانینگ فوگ،مک لافلین،پاور و سامنر و کرل
بهار ستارزاده
سنجش نوین، همیار آموزش و یادگیری
محمد فلاح - محمد محسنی
شناسایی و درمان اختلالات ذهنی و رفتاری در دانش آموزان مقطع ابتدایی با بهره گیری از دستگاه الکتروآنسفالوگرافی
فاطمه حسین پور - مریم جعفری - سیدعرشیا کرمی - علی جعفری
بررسی مقایسه ای تأثیر استفاده از تختههای الکترونیکی و تخته های وایت برد بر میزان مشارکت و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ابتدایی شهرستان ساری
سیده صفورا براتی - خیرالله قابلی - فاطمه یوسفی - سمانه امامی خطبه سرا
نقش طرح همیار مشاور در کاهش آسیب های اجتماعی
فاطمه کشوری محبوب
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0