0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
راهکارهای معلمان وپرورش استعدادیابی در دانش آموزان
نویسندگان :
روح اله نورپور جویباری
1
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد جویبار
کلمات کلیدی :
استعدادیابی،انگیزه
چکیده :
شناسایی استعدادهای دانشآموزان، امری حیاتی برای هدایت آنها به سوی مسیر رشد و شکوفایی است. این فرآیند، نه تنها برای آینده تحصیلی و شغلی دانشآموزان، بلکه برای ارتقاء کیفیت آموزش در کل سیستم آموزشی، از اهمیت بالایی برخوردار است. کشف استعدادها، مسالهای پیچیده و چند وجهی است که به یک رویکرد جامع و متعدد نیازمند است. نمیتوان با یک ابزار یا روش واحد، به این مهم دست یافت. به جای تمرکز بر یک روش خاص، ضروری است که نگاهی چندبعدی به دانشآموز داشته باشیم. اهمیت «ارزیابیهای پویا» نیز در این مسیر قابل تأکید است. این ارزیابیها، فراتر از آزمونهای سنتی، به بررسی تواناییهای دانشآموز در شرایط مختلف میپردازند. برای مثال، تستهای خلاقیت، یا حل مسئله، به ما در درک نحوهی تفکر و رویکرد دانشآموز به مسائل کمک میکنند. علاوه بر این، میتوان از تکالیف گروهی، پروژههای عملی، و سایر فعالیتهای دستهجمعی برای مشاهده و ارزیابی عملکرد دانشآموزان در همکاری و تعامل با دیگران استفاده کرد.علاوه بر روشهای مشاهدهای و ارزیابیهای پویا، درک و شناخت «سبکهای یادگیری» نیز نقشی کلیدی ایفا میکند.در نهایت، درک و شناخت عوامل فرهنگی و اجتماعی نیز در این مسیر حیاتی است. محدودیتها یا فرصتهای موجود در جامعه، میتوانند بر تبلور و رشد استعدادهای دانشآموزان تأثیر بگذارند. درک این جنبهها، میتواند در بهینهسازی روشهای استعدادیابی و ایجاد فرصتهای برابر برای همه دانشآموزان کمک شایانی کند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی نقش آموزش ارزشهای معنوی و افزایش عزت نفس در پیشگیری از اعتیاد در میان دانش آموزان مدارس شهرستان نقده
فاطمه معصوم زاد - مهدی ایمانی حسنلوئی
چگونه می توان دانش آموزان رابه نظافت و زیستن پاکیزه در مدرسه و فضای آن هدایت کرد؟
حامد رمضانی
اثربخشی آموزش تئوری انتخاب بر شیوه های مقابله با استرس نوجوانان
دردانه تیموری
نقش ارتباط مدیران در شکل گیری شخصیت و خودشکوفایی هیجانی کودکان و نوجوانان
شهربانو یوسفی - فیروزه دوست بین - احمد رنجبر - فاطمه طلعتی
چگونه توانستم با کاربرد رسانه های سنتی و نوظهور موجبات پیشرفت تحصیلی و تربیتی دانش آموزانم (پنجم2) را فراهم آورم؟
حسنیه قاضی زاده - علی اصغر قلاوند
تاثیر متغیر سن به عنوان مولفه ای هویتی بر فرایند یادگیری زبان خارجی
سید بهنام علوی مقدم - رضا خیرآبادی
کاربرد خطوط موازی با محورها در رشته مهندسی
مریم زارع
اهمیت وشناخت اختلالات یادگیری دردانش آموزان دبستانی
مژده دامچی
تلفیق علوم، تکنولوژی، مهندسی و ریاضیات در آموزش
اکرم خسروگردی - منصوره حسنی سبزوار - حسنیه قاضی زاده علمداری
ارائه کدهای اخلاقی مبتنی برارزشهای فردی در جهت تصمیم گیری اخلاقی
فاطمه روحی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0