0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تاثیر متغیر سن به عنوان مولفه ای هویتی بر فرایند یادگیری زبان خارجی
نویسندگان :
سید بهنام علوی مقدم
1
رضا خیرآبادی
2
1- سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی
2- سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی
کلمات کلیدی :
آموزش زبان خارجي، هويت، عامل سن، القاي فرهنگي
چکیده :
نظام آموزش و پرورش رسمي كشور عزيزمان ايران ، به عنوان مهمترين نهاد مسئول در رأس آموزش و پرورش كودكان و نوجوانان ، وظيفه سياست گذاري آموزشي در تعيين محتواي سطوح مختلف تحصيلي را بر عهده دارد. يكي از پرسش هاي اساسي در زمينه آموزش زبانهاي خارجي در كشور ، زمان مناسب آغاز تدريس زبانهاي خارجي در مدارس مي باشد؛ به گونه اي كه بتوان در كنار همسويي با تحولات جهاني و آموزش مؤثر زبانهاي بين المللي، هويت نسل جوان كشور را حفظ نمود. سن فراگيري زبان هاي خارجي به عنوان عاملي موثر در القاي فرهنگي محسوب مي شود و نقش زمان آغاز آموزش در اين ميان بسيار مورد تاكيد بوده است. هدف از انجام پژوهش حاضر پاسخ دادن به پرسش سن مناسب آغاز يادگيري زبان خارجي و بررسي پيامدهاي مثبت و منفي آغاز فرايند ياد دهي - يادگيري زبان انگليسي در دوره ابتدايي است.روش انجام پژوهش به صورت توصيفي- تحليلي بوده و از طريق انجام مصاحبه هدفمند با متخصصان آموزش زبان هاي خارجي، دبيران و مدرسان دانشگاه انجام مي گردد. جامعه آماري اين پژوهش پنجاه نفر از استادان دانشگاه و دبيران مجرب زبان انگليسي است. نتايج پژوهش حاضر بيانگر آن است كه يادگيري زبان هاي خارجي در سنين پايين تر اثرگذاري بيشتري بويژه در زمينه مهارت هاي ارتباطي- گفتاري ايجاد مي نمايد به شرط اينكه مواد آموزشي به خصوص كتابهاي درسي به گونه اي طراحي گردند كه با توجه به حساسيت اين دوره سني به شكل گيري شخصيت هويتي زبان آموزان خدشه اي وارد نگردد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
چگونه توانستم برای تدریس مطالعات اجتماعی پایه چهارم به صورت مجازی روش تدریس مناسبی پیدا کنم ؟
سارا کریمی - محسن اکبری
The Impact of Virtual Classrooms on Student Engagement in Iranian EFL Education: A Mixed-Methods Study
Zahraossadat Mirsanjari
اثربخشی استفاده از بازی های آموزشی بر تقویت تفکر ریاضی در دانش آموزان ابتدایی
فاطمه عباسی
تاثیر بازی های آموزشی بر ارتقا مهارت های شناختی و اجتماعی دانش آموزان با نیازهای ویژه
فاطمه افضلی
ارائه الگوئی جهت طراحی نرم افزارهای آموزش ریاضی
مرتضی گرزین نژاد
حل مسئله در آموزش ریاضی
حسین باکویی - عاطفه اندی - محمد رضا خلیل ارجمندی - محمدرضا خلیلی - سمانه بالویی جامخانه
مدل انگیزش ورزشی با تاکید بر تعهد ورزشی کشتی گیران استان مازندران
فریده اصغری - احمد غضنفری - طیبه شریفی - رضا احمدی
تأثیر فناوری های اطلاعات بر آموزش و پرورش
زینب رضانیا - بهرام فلاح
اثربخشی آموزش مهارت حل مسأله بر اهمال کاری تحصیلی دانش آموزان
فاطمه نبی زاده - مریم مردانی زاده - حافظ صفری - اسماعیل مردانی زاده
مقایسه تزیین آموزش به روش ترکیبی و سنتی در یادگیری دانش آموزان
خدیجه معصومی فر - سیده زهرا عزیززاده
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0