0% Complete
صفحه اصلی
/
پنجمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تاثیر کارایی مدیریت کلاس درس با ویژگی های معلمان.
نویسندگان :
سارا نظام پرست
1
نفیسه امین
2
1- دانشکده صنعتی شاهرود
2- دانشگاه پیام نور بابل
کلمات کلیدی :
کارایی، مدیریت کلاس، ویژگی های معلمان.
چکیده :
هدف تحقیق حاضر بررسی تاثیر کارایی مدیریت کلاس درس با ویژگی های معلمان می باشد. این تحقیق با روش توصیفی پیمایشی از نوع همبستگی انجام گرفته است. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه معلمان مقطع تحصیلی راهنمایی مدارس دولتی نواحی شهرستان گرگان در سال تحصیلی 1398-1397 بودند که 202 نفر به روش نمونهگیری خوشهای چندمرحلهای انتخاب شد. برای جمع آوری داده ها از پرسینامه محقق ساخته استفاده شد. دادهها با استفاده از روش تحلیل خوشهای با نرم افزار spss مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج نشان داد که کارایی مدیریت کلاس درس با ویژگی های معلمان تاثیر مثبت دارد و معلمان از نظر استفاده از اداره ی مدیریت کلاس درس در سه گروه پیشگیرانه، مقابلهای و منفعل جایگذاری می شوند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تبیین مؤلفهها و محتوای فرزندپروری اسلامی بر اساس آیات، احادیث و روایات (یک مطالعۀ کیفی)
سیامک صادقی - شادی محمدی - سیران محمدی
واکاوی عوامل موثر بر خشونت خانگی علیه زنان باردار
متین میرزااقایی - شکیبا عسگریان
بررسی و تبیین یادگیری معکوس و نقش آن در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
زینب شیخ الاسلامی کندلوسی
مزایا و معایب لباس تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی قطر 2022
یاشگین علیزاده کرد - مرتضی دوستی
نقش اضطراب و هیجان در نحوه ی عملکرد دانش آموزان مقطع ابتدایی
فاطمه درزی خلردی - سیده مطهره مهدوی سلیمی - پژمان خاکپور
اهمیت نقش خانواده در سلامت روان فرزندان
محمد تبار نیارمی - مرضیه انصاری
بررسی مشکلات تدریس فارسی اول دبستان و راهکارها
فروزان ناصری - ثنا محمدزاده
بررسی تاثیر فضای مجازی اجتماعی بر امیدتحصیلی و بی تفاوتی اجتماعی دانشجویان موسسه آموزش عالی آمل
زهرا ستاری - حمیدرضا رضوی
کلاس معکوس در دوران کرونا
زینب رضوانی - فاطمه محمدزاده نیاکی - زهرا فلاح
مقایسه آموزش مجازی با آموزش حضوری
سید علی اصغر پرستاران - مریم پرستاران - زینب درویش نوری - هاجر فدوی - رودابه جانعلی پور عمران
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0