0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
نقش اضطراب و هیجان در نحوه ی عملکرد دانش آموزان مقطع ابتدایی
نویسندگان :
فاطمه درزی خلردی
1
سیده مطهره مهدوی سلیمی
2
پژمان خاکپور
3
1- دانشگاه آزاد ساری
2- دانشگاه مازندران- بابلسر
3- دانشگاه شمال
کلمات کلیدی :
اضطراب،هیجان،عملکرد تحصیلی،دانش آموزان ابتدایی
چکیده :
اضطراب و هیجان از عوامل مهمی هستند که میتوانند به طور قابل توجهی بر عملکرد تحصیلی دانشآموزان مقطع ابتدایی تأثیر بگذارند. اضطراب، به خصوص در محیطهای آموزشی، ممکن است مانع تمرکز، حافظه و توانایی حل مسئله شود و در نتیجه، یادگیری را مختل کند. هیجانهای مثبت و منفی نیز نقش بسزایی در انگیزه و تعامل دانشآموزان با مواد درسی دارند. هیجانهای مثبت مانند شادی و اشتیاق میتوانند باعث افزایش تمرکز و ایجاد انگیزه برای یادگیری شوند، در حالی که هیجانهای منفی مانند ترس و نگرانی، ممکن است به کاهش علاقه و حتی افت تحصیلی منجر شوند. هدف این پژوهش، بررسی نقش و تأثیر اضطراب و هیجان بر عملکرد تحصیلی دانشآموزان ابتدایی است. این مطالعه همچنین به بررسی راهکارهایی برای کاهش اضطراب و تقویت هیجانهای مثبت در محیطهای آموزشی پرداخته است تا با ایجاد یک فضای یادگیری سالمتر و انگیزشی، بتوان از تأثیرات منفی اضطراب بر عملکرد دانشآموزان کاست. نتایج نشان میدهد که مداخلات آموزشی، مانند تکنیکهای آرامسازی و ایجاد محیط یادگیری مثبت، میتواند به بهبود عملکرد تحصیلی دانشآموزان کمک کرده و نقش اضطراب را در یادگیری به حداقل برساند. هدف این پژوهش بررسی رابطه بین استرس و عملکرد تحصیلی در دانشآموزان ابتدایی است. برای این منظور، از روش تحقیق پیمایشی استفاده شده است. نمونهای از دانشآموزان ابتدایی انتخاب شده و پرسشنامههای استرس و عملکرد تحصیلی به آنها توزیع شده است. سپس دادهها با استفاده از روش تحلیل آماری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی میزان موفقیت تحصیلی دانش آموزان در مدارس با استفاده از تکنیک های داده کاوی
حمید بهادر - وحیده علیرضازاده صدقیانی
نقش هوش استراتژیک مدیران بر رفتار کاری نوآورانه در ادارات امور مالیاتی استان مازندران
زینب کرمی - دکتر داود کیاکجوری
چگونه توانستیم که سطح نمرات امتحان نهایی فیزیک دانش آموزان خودرا بالاتر ببریم
شهناز شفیع - عاطفه عارفی
تاثیر برنامه های مشاوره گروهی بر افزایش مهارتهای ارتباطی و اجتماعی دانش اموزان مقطع اول متوسطه دبیرستانهای امیرکبیر۱ و سلیم شیرازی شهرستان شیراز
مهرداد طباطبایی شوریجه
بررسی نوآوری و مدیریت دانش با نقش میانجی توانمندسازی در معلمان تربیتبدنی شهر اصفهان
فائزه بسحاقی نیا - پریسا میرجانی - مهدیه باستانی - زهرا محمدی زواره
بررسی تاثیر فعالیت های آزمایشگاهی در ایجاد انگیزه و یادگیری دانش آموزان
میثم نیکپور - فاطمه حسین زاده
بررسی تاثیر آموزش با استفاده از وب کوئست بر عملکرد درسی و نگرش دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی اسلام شهر
هادی کازرونی شامیری
تببین رابطه بهزیستی روانشناختی با انگیزش شغلی و نقش واسطه ای کامیابی در دبیران تربیتبدنی استان خراسان جنوبی
هانیه هامونی - مرجان مظفری - نرگس نوروزی - مرضیه مودی
بررسی عوامل ضعف دانش آموزان در یادگیری ریاضی و ارائه راهکار برای بهبود آن
مهران مداح
مدیریت آسیب های اجتماعی در آموزش و تربیت بدنی دانش آموزان ابتدایی
زهرا کوثر - مریم کریمی - مریم رستگار - اعظم قلندری - محمد حسین میرسلیمانی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0