0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی یادگیری دانش و نگرش دانش آموزان در معرض خطر پس از استفاده از محیط یادگیری مبتنی بر مسئله غنی شده با چند رسانه ای
نویسندگان :
عفت ندیمی قلعه بابو
1
صغرا شوریده
2
مریم شاهوند
3
1- دانشگاه آزاد دزفول
2- دانشگاه پیام نور دزفول
3- دانشگاه پیام نور اندیمشک
کلمات کلیدی :
یادگیری مبتنی بر مشکل،علم،نگرش،دانش آموزان در معرض خطر،محرومان اقتصادی
چکیده :
بسیاری از مطالعات قبلی یادگیری مبتنی بر مشکل (PBL ) با دانش آموزان مستعد یا آموزش معمولی انجام شده است و موفقیت هایی را نشان داده است. با این حال، تحقیقات کمی در مورد PBL برای دانش آموزان محروم مدارس راهنمایی، به ویژه دانش آموزانی که در معرض خطر شکست تحصیلی هستند، وجود دارد. در این مطالعه، استفاده از یک محیط علمی PBL غنی شده با چند رسانه ای را توسط دانش آموزان در معرض خطر مدارس راهنمایی بررسی شد. نتایج، با استفاده از یک طرح ترکیبی، نشان داد که این دانشآموزان پس از درگیر شدن در یادگیری PBL ، دانش علمی و نگرش خود را نسبت به علم به طور قابلتوجهی بهبود دادند. در حالی که تفاوتی در نمرات بین جنسیت وجود نداشت، نمرات کسب از پیش تا پس آزمون در دانش علمی و نگرش نسبت به علم برای دختران بیشتر بود. همچنین یک رابطه مثبت قوی بین نگرش به علم و دانش علمی یافت شد. چنین تحقیقاتی باید بینشهای بسیار مورد نیاز را در مورد تأثیر PBL برای همه دانشآموزان، نه تنها برای افراد با استعداد، بلکه همچنین برای جمعیتهایی که کمتر از آنها ارائه شده است، ارائه دهد
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
مطالعه تاثیر یادگیری سازمانی بر عملکرد سازمانی با نقش میانجیگری مدیریت دانش (مورد مطالعه: معلمان مدارس ابتدایی دخترانه شهر ساری)
سیده زهره ساداتی - مژگان جلالی کلکناری
اثربخشی قصه درمانی بر خودکارآمدی دانش آموزان مقطع ابتدایی
ضحی معلمی ساروی - منصوره پاکدل - فاطمه اسحقی مله
بررسی نقش پیوند والدینی و سبک زندگی اسلامی در پیشبینی نگرش به زندگی دانشآموزان دختر دوره متوسطه
اکرم خالصی اردکانی - علی محمد اخوت - اعظم شاکر اردکانی
اثربخشی بازیهای آموزشی بر بهبود یادگیری دانشآموزان کلاس اول در درس فارسی
زینب السادات دهقانی سانیج - محمدحسن گرامی
پیامدهای حمایت سازمانی ادراک شده در معلمان
سیده قدسیه کاملی
جهانی شدن و نظام آموزش
محسن معتمدی - محمدرضا محمدزاده رهنی
مسیری نوین در جاده تعلیم و تربیت (آموزش اعتماد به نفس از مقطع ابتدایی)
آزاده دقیق مهابادی
مروری بر روشهای یادگیری الکترونیکی و بهرهگیری آن در شرایط بحران کرونا
حسن زارع - مجتبی خانعلی زاده اینی - محمد حسین فرخ فر
چگونه توانستم دانش آموزان پایه ششم را با تاثیرات منفی شبکه های اجتماعی آشنا سازم
علیرضا صالحی کارونیان - رضوانه عباسی
بررسی رابطه برنامه درسی پنهان با اهداف پیشرفت و کارآفرینی در دانش آموزان مقطع متوسطه شهر رشتخوار
فاطمه رحیم زاده
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0