0% Complete
صفحه اصلی
/
چهارمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
مسیری نوین در جاده تعلیم و تربیت (آموزش اعتماد به نفس از مقطع ابتدایی)
نویسندگان :
آزاده دقیق مهابادی
1
1- باقرالعلوم قم
کلمات کلیدی :
مهارتهای اجتماعی، اعتماد به نفس، مقطع ابتدایی
چکیده :
مقاله حاضر با هدف تعیین آموزش مهارتهای اجتماعی در مقاطع ابتدایی جهت کاهش آسیبهای اجتماعی و تغییر روند زندگی مردم ایران زمین فراهم گردیده است. همگان میدانیم که کمبود آموزش مهارتها در مدارس و در جامعه به خوبی نمایان است. اکثر کشورهای پیشرفته دنیا مقاطع ابتدایی را به آموزش مهارتها میگذرانند. مهارت های زندگی اهداف آموزشی خاصی دارد، ایجاد نگرش، تغییر نگرش، بهبود سطح بهداشت روان جامعه و لازم است حتی کتابهای درسی بسیار کم شود و در قالب همان کتابها مهارتها را آموزش داد. از این روی پژوهشگران (معلمان و مدیران) همواره به جستجو و پژوهش میپردازند چرا که در عمل، و در محیط آموزشی است که با مشکل یا کاستیهایی روبرو میشوند. که کاهش و حل آنها، سبب رشد کودکان و خود معلمان و مدیران و به طبع آن در کل فرآیندهای آموزشی میشود. این مقاله از روش پژوهش در عمل کاربردی استفاده شده است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
چگونه دانش آموزان ریاضی می آموزند ؟
زهرا مشایخی فیروز - الهه عبدالهی
تحلیلی بر ضرورت و اهمیت برنامه ریزی در دانشگاه ها
الهام صفاری - مهدی عالیشاه - سارا نصیری - پژمان تقی زاده
تعامل بین افراد، اطلاعات و نوآوری: سواد اطلاعاتی به عنوان زیربنای رفتار کاری نوآورانه – مورد مطالعه در آموزش و پرورش
مرضیه زرودی
بررسی رابطه شکاف دیجیتال و کارایی آموزشی مدارس متوسطه استان مازندران
طلوع اعتصامی - مصطفی عزیزی شمامی
بررسی مطالعات و پژوهشهای انجام شده در زمینه کاربرد چندرسانهای در آموزش ریاضیات مقطع ابتدایی
فاطمه گل فرشچی
بررسی تاثیر گذاری آموزش آنلاین بر میزان پیشرفت تحصیلی دانش آموزان( مطالعه موردی دانش آموزان ناحیه ۱ زاهدان)
علی باقری فر - شهرزاد شادمان - مریم نوری ورمال - صدیقه خواجه حقیقی
بررسی نظریه های آموزش انفرادی و پیشرفت تحصیلی
علیرضا سلطانی نظیر - ناصر سام دلیری - کلثوم اصفهانی
تاثیر و توانایی فضای مجازی در آموزش معلمان
فرشته هواسی - پریسا گوران - مینا برخورداری - مهسا ولی زاده - سارا محمدی تبار - آناهیتا یونسی
بررسی رابطه شادکامی مدارس بر دانش آموزان و یادگیری آنان
مرتضی خیر آبادی - رضا رمضانپور پاشاکلایی - عرفان شعبانی - فرزاد عصمتی - سیدعلی اصغر پرستاران
ارائه شیوه های آموزشی هدفمند، شناخت صدای اول «آ» در دانش آموزان با نیازهای ویژه
سکینه محمدیان سیدی - حسین مهدی پور - محمدباقر فرقانی اوزرودی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0