0% Complete
صفحه اصلی
/
پنجمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
مقایسه ی تاثیر آموزش مشارکتی با آموزش سنتی در میزان یادگیری درس علوم تجربی دانش آموزان پایه سوم دوره ی ابتدایی
نویسندگان :
مهدی کهنسال کل کناری
1
مریم گل براری
2
خدیجه خیاط
3
سکینه عالیشاهی
4
1- خوارزمی تهران
2- آموزش و پرورش
3- آموزش و پرورش بابل
4- آموزش و پرورش بابل
کلمات کلیدی :
آموزش مشارکتی ، آموزش سنتی ، یادگیری ، دانش آموزان پایه سوم دوره ی ابتدایی .
چکیده :
پژوهش حاضر به مقایسه ی تاثیر آموزش مشارکتی و آموزش سنتی در میزان یادگیری درس علوم تجربی دانش آموزان پایه سوم دوره ی ابتدایی در چهار سطح یادگیری و بررسی تاثیر این دو روش آموزش در پیشرفت تحصیلی می پردازد . جامعه آماری این پژوهش کلیه دانش آموزان دختر و پسر پایه ی سوم دوره ی ابتدایی مدارس ناحیه 2 شهرستان ساری بوده که 50 نفر از دانش آموزان به روش خوشه ای و تصادفی ساده به عنوان نمونه انتخاب شدند . داده ها در نرم افزار آماری spss وارد شد که برای تشخیص تفاوت دو گروه ، از شاخص های آمار توصیفی ، میانگین ، انحراف استاندارد ، نمودار های ستونی و جداول فراوانی و شاخص آمار استنباطی از آزمون t مستقل جهت مقایسه ی دو گروه ، بهره گرفته شد . آزمون فرضیه اول نشان داد : آموزش مشارکتی در مقایسه با آموزش سنتی بر میزان یاد سپاری دانش آموزان موثرتر است . آزمون فرضیه دوم نشان داد : آموزش مشارکتی در مقایسه با آموزش سنتی بر میزان درک و فهم دانش آموزان تاثیر کمتری دارد . آزمون فرضیه سوم نشان داد : آموزش مشارکتی در مقایسه با آموزش سنتی بر میزان تجزیه و تحلیل دانش آموزان موثرتر است . آزمون فرضیه چهارم نشان داد : آموزش مشارکتی در مقایسه با آموزش سنتی بر میزان قضاوت علمی دانش آموزان تاثیر کمتری دارد . آزمون فرضیه اهم نشان داد : آموزش مشارکتی در مقایسه با آموزش سنتی در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان موثرتر است .
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
چالشهای آموزش مجازی در نظام آموزشی ایران
پروانه شهابی مقدم
بررسی اثرات و پیامدهای تربیتی فناوری های نو و فضای مجازی
سید جواد مومنی - مریم بادبر - افسانه بانیگل
بررسی تاثیرات فناوری اطلاعات و ارتباطات بر آموزش
مریم شورج سمائی
رابطه هوش معنوی با اخلاق حرفه ای معلمان ابتدایی
رضا براری - مرتضی علیجانپور لداری
تحلیل تاثیر ترکیب آموزش مبتنی بر پروژه و فناوری های تعاملی در افزایش خلاقیت و دستاوردهای تحصیل دانش آموزان ابتدایی
آمینه شریف زاده - شادیه اسعدی - ناهید امین پور - شیما نازنینی
نگاشت استرئوگرافیک و کاربردهای آموزشی آن در حسابان
مهناز خسروی رشتی
بررسی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش ریاضی و عربی
اکرم واعظیان - نادره حمیدی
مقایسه خودکارآمدی معلمان آشنا و ناآشنا با اصول تولید محتوای الکترونیکی در آموزش در دوران کرونا
محمد قدیری پائین لموکی - سید رضا جلالی کوهی خیلی
بررسی تاثیر فرهنگ سازمانی برتعالی سازمانی
مهرزاد باروج - بهناز شاه بیگی گیل کلایی
چالش ها و مسئولیت های آموزشی در درس ریاضی
مریم یوسفی تبار فیروزجاه - فاطمه احمدی راد - فاطمه طالب پور آقا ملکی - مرضیه سادات حسن پور اطاقسرا
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0