0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تحلیل تاثیر ترکیب آموزش مبتنی بر پروژه و فناوری های تعاملی در افزایش خلاقیت و دستاوردهای تحصیل دانش آموزان ابتدایی
نویسندگان :
آمینه شریف زاده
1
شادیه اسعدی
2
ناهید امین پور
3
شیما نازنینی
4
1- دانشگاه آزاد سقز
2- دانشگاه ارومیه
3- دانشگاه کردستان
4- دانشگاه فرهنگیان سنندج
کلمات کلیدی :
خلاقیت،پروژه،فناوری تعاملی،پیشرفت تحصیلی،دانش آموزان
چکیده :
یادگیری تعاملی در مدرسه، که آن را یادگیری فعال نیز مینامند، در حقیقت روشی از آموزش است که به شکل مستقیم دانشآموز یا دانشجو را با فرایند درس درگیر میکند؛ این روش، نهتنها خلاقیت و قدرت حل مسئلهی افراد را به چالش میکشد، بلکه کمک میکند تا فراگیران خیلی بهتر و سادهتر مفاهیم درسی را به خاطر بسپارند، چرا که خودشان با فرایند درس درگیر شده و مفهومی را یاد گرفتهاند. روش تدریسِ «پروژه» یک شیوهی آموزشی است که در آن، دانشآموزان در پی پاسخ به سؤالاتی که برای آنها اهمیت دارد (یا به کمک معلم، اهمیت یافتهاست)، به برنامهریزی و اجرای یک پروژه (کار عملی) میپردازند. اجرای پروژه، مستلزم بررسی، جمعآوری اطلاعات، انتخاب راهبرد مناسب و سپس اجرای راهبرد است که معمولا به صورت کارگروهی و مشارکتی انجام میشود. در این روش تدریس، پروژهها یک موضوع عملی در کنار درسِ اصلی نیستند، بلکه محور اصلی درس را تشکیل میدهند. یکی از مهمترین ویژگیهای روش پروژه این است که فراگیرندگان در موقعیتهای خارج از کلاس و مدرسه و در عرصهی زندگی به فعالیت میپردازند. به این ترتیب، ضمن اینکه موقعیتهای زندگی، تجلیگاه اهداف آموزشی و پرورشی میشود، علائق و انگیزههای درونی دانشآموزان نیز افزایش مییابد. مدت زمان اجرای یک پروژه بسته به اهداف آن، میتواند چند هفته تا یک ترم باشد..نتایج با استفاده از نرم افزار Spss مورد اریابی قرار گرفته است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی و شناسایی چالشها و فرصت های هوش مصنوعی در سیستم آموزشی
طاهره سلطانی
چگونه توانستم دانشآموزانم را به ادبیات علاقهمند کنم؟
الهام مظفری ساغند
بررسی و اولویتبندی موانع و راهکارهای توسعه فرهنگ مطالعه و پژوهش در بین دبیران دوره دوم متوسطه شهرستان چالوس
الهام رضوانی - حامد صالح نیا
مقایسه خودکارآمدی، انگیزه پیشرفت و خودتنظیمی در دانش آموزان دختر و پسر کاربر اینترنت
رضوانه عباسی - علیرضا صالحی کارونیان
پیام رسان واتساپ ابزاری برای آموزش مجازی شیمی در تعطیلات کرونا
علیرضا ناصری مود - زهرا مودی
بررسی مقایسه ای حملات امنیتی در شبکه های حسگر بی سیم
پویان صالحی - مرنضی غضنفری - نادی علیزاده
جهانی شدن و تحول در آموزش و پرورش
زهره آقائی نصرلو - صغرا مرادپور - یاسر سالاریان
کاربرد سامانه های اطلاعات مدیریت در تضمین کیفیت دانش سازمانی
علیرضا طاهرنژاد - سیمین امینی زارع - هادی یزدی
نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش
ام کلثوم غل��محسین زاده - میلاد جعفری
تحلیل تجربیات کارورزی در مدارس ابتدایی قائمشهر
مهدیه حسن زاده کوچو
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0