0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی تاثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات در تسهیل یادگیری خودراهبر و مستقل در دانش آموزان
نویسندگان :
سحر طاهری
1
1- دانشگاه آزاد ساری
کلمات کلیدی :
فناوری اطلاعات و ارتباطات،یادگیری خودراهبری،یادگیری مستقل،آموزش آنلاین،پلتفرم های آموزشی
چکیده :
فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) بهعنوان یکی از مؤلفههای کلیدی در تحول نظامهای آموزشی، تأثیر زیادی بر یادگیری خودراهبری دانشآموزان داشته است. یادگیری خودراهبری، فرآیندی است که به دانشآموزان این امکان را میدهد که بهطور مستقل اهداف یادگیری خود را تعیین کرده و از منابع مختلف برای دستیابی به آنها استفاده کنند. با توجه به رشد روزافزون فناوریهای دیجیتال، ابزارهای آنلاین و پلتفرمهای آموزشی میتوانند فرصتهای مناسبی برای یادگیری در محیطهای غیرحضوری ایجاد کنند. با این حال، چالشهایی مانند دسترسی محدود به فناوری و نیاز به آموزش معلمان در استفاده مؤثر از این ابزارها وجود دارد. این مقاله به بررسی نقش ICT در تسهیل یادگیری خودراهبری پرداخته و به تحلیل فرصتها و چالشهای آن در سیستمهای آموزشی ایران میپردازد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی چالشهای حد تابع در کتب دانشگاهی ودبیرستانی
زهرا عباسی - حسن رزاقیان
الگوی بهینه موفقیت شغلی معلمان تربیت بدنی بر مبنای ویژگی های شخصیتی و رفتارهای نوآورانه
حمیدرضا قزلسفلو - متین نادعلی - عادل کرد والش آبادی
تاثیر آموزش کارآفرینی (مطالعه روی دانش آموزان دوره متوسطه)
فهیمه رضائی
بررسی مبانی قرآنی و روایی دیدگاه مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی و اهمیت آن
زهرا نجف پور - حبیب حلیمی جلودار - محمد شریفی
بررسی تاثیر خواب بر پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان ابتدایی شهرستان ساری با توجه به نقش واسطه ای پلتفرم های یادگیری
سیده فاطمه زهرا عباسی درواری - خیرالله قابلی - فاطمه یوسفی - سید محمد صادق ادیانی راد
بررسی تاثیر آموزش مجازی مقطع ابتدایی شهرستان محموداباد از دیدگاه معلمان
خورشید حسین زاده فرمی - سیده شهربانو حسنی مقدم
تاثیر اختلال بیش فعالی بر یادگیری دانش آموزان ابتدایی
ملیکا شهریاری - لیلا قلیان - آیناز یاری - زهرا ابراهیم زاده - فاطمه جلیلی
مدیریت بحران و کنترل آب
زهرا ستاری
فضای مجازی و تاثیر آن بر کمرنگ شدن اعتقادات
پروین برجعلی پور باینوجی - الناز خلیلی
چگونه توانستم مشکل اختلال در نوشتن دانش آموز کلاسم در پایه اول ابتدایی را به کمک روش های اصلاحی بهبود ببخشم؟
مریم رحیم نژاد
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0