0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی چالشهای حد تابع در کتب دانشگاهی ودبیرستانی
نویسندگان :
زهرا عباسی
1
حسن رزاقیان
2
1- آموزش وپرورش
2- آموزش وپرورش
کلمات کلیدی :
تعریف حد تابع ، همسایگی لااقل محذوف ، حدود یکطرفه ، حد دو طرفه
چکیده :
با تغییر رویکردهای آموزشی و لزوم تحول در آموزش کشور ، تغییرات محتوایی در کتب درسی نیز آغار گردید ، مفاهیم بنیادی ریاضی مثل حدتابع نیز در راستای این تحولات، دچار تغییراتی گردید وجود تناقض بین محتوی مربوط به این مفهوم ،در کتابهای جدید باعث سردرگمی دبیران ودانش آموزان گردید .در این نوشتار که به روش کتابخانه ای گردآوری شده است به بررسی این تغییرات و به تبع آن بررسی تعریف حد در کتب معتبر ریاضی می پردازیم وریشه اختلافات و چالش های ایجاد شده را بیان می کنیم . نتیجه این بررسی نشان می دهد که تفاوتهای موجود بین کتابهای جدید وقدیم و بعضی کتب مرجع نه به دلیل تعریف متفاوت از حد بلکه به دلیل عدم استفاده به جا ومنطقی ازتعاریف و قضایا ست بنابراین دقت در منطق ریاضی می تواند به یکسان سازی محتوی بینجامد .
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تاثیر نگرش داﻧﺶ آﻣﻮزان ﺑﺮ کاﻫﺶ اﺳﺘﺮس اﻣﺘﺤﺎن
فاطمه دانشفر - کیمیا دانشفر
اهمیت بکارگیری هوش مصنوعی درارتقا سطح آموزش مدارس
شبنم محمودی
چالش های تدریس زبان انگلیسی در مدارس ایران. روش های جدید و خلاقانه تدریس گرامر و لغات جدید
رزا فامیلیان سورکی
آموزش محیط زیست در مدارس ابتدایی
زهرا بائوج خوشامیان - ابراهیم یاحقی
شناسایی عوامل تاثیرگذار فناوری اطلاعات بر سواد اطلاعاتی
نادی علیزاده - نرگس نیک زاد
تدریس زیستشناسی با گیمیفیکیشن: رویکردی نوین در آموزش
مریم تقوی
تأثیرات مختلف ورزش بر عرصه سیاست در عمل
کریم عزیزی - هادی مجاور امیری - علی عظیمی - مهدی محسنی - محسن سودمند
ارزشیابی دوره های آموزشی ضمن خدمت بر عملکرد شغلی معلمان دوره ی ابتدایی
کاظم دلروز - محمد کاظمی - وکیل آژیده - منصور صیادیان جو
بررسی تاثیر فضیلت سازمانی بر سلامت سازمانی با نقش میانجی مدیریت دانش (مورد مطالعه: کارکنان شبکه بهداشت و درمان چابهار)
محمد جوادی زاده - افشین ملاهزهی - برکت اشکبوس
نقش مدارس در آموزش حفظ محیطزیست به دانش آموزان:
اکرم محمدلو - مریم محمدلو - رباب محمدی - حسن ایپکی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0