0% Complete
صفحه اصلی
/
پنجمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
معرفی چند ابزار دست ورزی محقق ساخته برای معلمان در تدریس مباحث ریاضی سوم ابتدایی
نویسندگان :
مهسا رضائی
1
1- آموزش و پرورش چالوس
کلمات کلیدی :
دست سازهها، سوم ابتدایی، شیوه تدریس، ریاضی
چکیده :
یکی از پایههای اساسی نظام های آموزشی که در امر آموزش و پرورش باید مورد توجه قرار گیرد، شیوه آموزش یا به طور اختصاصیتر شیوه تدریس است. تدریس هم علم است و هم هنر و معلّم باید از علم روز آن برخوردار باشد. در حال حاضر، درصد قابل توجهی، حدود ده تا بیست درصد مدارس، روش جدیدی برای تدریس دارند. شیوه جدید تدریس، منعطف و دانش آموز محور است. امروزه، تک تک دانش آموزان باید در مرکز کلاس باشند، و باید اجازه داشته باشند که هر ایده خوبی را که به ذهنشان میرسد، انجام دهند. فراموشی کودکان از نظر نیروی یادآوری و حفظ مطالب با یکدیگر فرق دارند. کودک هر چه با هوشتر باشد حفظ کردن مواد درسی برایش آسانتر است. اما هوش تنها عامل نیست بلکه روش تدریس نقش مهمی دارد. تحقیقات آموزشی نشان میدهد که ماندگارترین یادگیری زمانی رخ میدهد که دانشآموزان فعالانه فهم ریاضی خود را میسازند و این اغلب از طریق دستسازهها به انجام میرسد. آن ها بازی میکنند( آن ها فکر میکنند که بازی میکنند، اما در واقع در حال یادگیری هستند). معلّم به آن ها مواد مختلف میدهد. آن ها بازی میکنند و ایدههای خود را در حین بازی، رشد و توسعه می دهند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تفسیر نشانه شناسی مشتق در کتاب های درسی ریاضی ایران در یک دوره 40 ساله
سعید حق جو - ابراهیم ریحانی
بررسی نقش بازاریابی تجربی بر مشارکت تفریحی در ورزش در باشگاه های ورزشی استان آذربایجان شرقی
روح الله کرمی - بهمن ولی نژاد - سید یوسف حاجی اصغری
نقش هوش مصنوعی گاما در تحول آموزش و آینده یادگیری شخصیسازیشده و نوآورانه
غفار مهرجو - افسانه مهرجو - شیوا عباسقربانی
تاثیر روش های تدریس نوین برای یادگیری بهتر دانش آموزان
آمنه مهدی زاده - نعیمه اولیایی - ناهید مفیدی
نقش شادی در سلامت روان
خدیجه موسوی
بررسی تأثیرکیفیت زندگی کاری بر فلات زدگی شغلی (مورد مطالعه: آموزش وپرورش شهرستان محمودآباد)
شهلا زرجام
ارتقاء کیفیت یادگیری با روشهای نوین تدریس: فرصتها و چالشها
علیرضا غریاق زندی - مجید بهاری گلشن - محمد باقر گرگانی فیروز جایی
تحلیل محتوای برنامه درسی فارسی سال پنجم وششم ابتدایی بر اساس شاخص مک لافلین
احسان عمویی اسرمی - خدیجه عباسی رستمکلاته - نسیم منصوری
ارتباط خودکارآمدی با تنش شغلی کارکنان رادیولوژی بیمارستانهای آمل
فاطمه آقالری فرمی - حسین نازکتبار
بررسی تاثیر ابعاد فناوری اطلاعات بر ارتقای عملکرد منابع انسانی
لیلا بیژنی کشکک - سیده سمیه طباطبایی - سیده صغری طباطبایی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0