0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
چگونه توانستم در کاهش میزان بی نظمی دانش آموزان کلاس ششم دبستان فرهنگ1 موثر باشم))
نویسندگان :
علیرضا صالحی کارونیان
1
رضوانه عباسی
2
1- آموزش و پرورش گرگان
2- آموزش وپرورش گرگان
کلمات کلیدی :
بی نظمی،پایه ششم،مدرسه فرهنگ،معاون آموزشی
چکیده :
طرح اقدام پژوهی حاضر با هدف کاهش دادن میزان بی نظمی در دانش آموزان پایه ی ششم دبستان فرهنگ1 در سال تحصیلی 1401-1400 انجام شد، بی نظمی یکی از هنجارها و مسایلی است که در روند تعلیم و تربیت می تواند یک مخل باشد و جریان تربیت وتعلیم را در یک کلاس ودر یک مدرسه با مشکل روبه رو خواهد کرد، مساله ی بی نظمی در یک کلاس ویک مدرسه می تواند بسیار مشکل آور باشد چون باعث تضییع حق دانش آموزان دیگر کلاس ومدرسه می شود؛ در نتیجه باید جهت حل این مشکل گام برداشت وراه حل هایی ارائه داد، در مدرسه ما؛پایه ی ششم با داشتن 38 دانش آموز مواردی از این بی نظمی دارا بود،که شرح دقیق آن را در ادامه ی کارارایه خواهیم کرد؛بعد از تشخیص علت های مشکل و جلسه با همکاران جهت مشورت در تصمیم گیری برای حل این مشکل ؛راه حل هایی ارائه شد که پاره ای آز آن هاعبارت اند از؛تشکیل شورایی از همکاران؛ شامل معاون پرورشی ومدیرمدرسه به همراه بنده ومعلم پایه پنجم ومعلم پایه ی ششم ؛ جهت جمع اوری اطلاعات در کلاس، حیاط مدرسه وکسب اطلاعات از اولیا دانش آموزان کلاس ششم،زمانی که به دفتر مدرسه جهت کسب اطلاع از وضعیت تحصیلی فرزندشان مراجعه می کنند.مشاهده ی منظم ودقیق رفتار دانش آموزان در کلاس درس وثبت دقیق آن ها ، که این امور توسط بنده ومعلم پایه ی ششم انجام شده است.مشاهده ی دقیق رفتار وحرکات دانش آموزان پایه ی مدنظر در ساعات تفریح که توسط اینجانب انجام شده است.دانش آموزان خودشان برنامه هایی برای نظم داشتن در زندگی برای خود برنامه ریزی کنند.اجرای این راهکارها وثبت تعداد تکرار این رفتارها در جداول مختلف نشان دهنده ی این امر بود که تعداد تکرار این رفتار به شدت کاهش یافته است که نشان دهنده ی اثر بخش بودن فعالیت های انجام شده می باشد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
نقش آموزش و پرورش در کاهش آسیب های اجتماعی و بهبود سلامت روانی دانش آموزان
سمانه امیری - سمیه بریمانی - اکرم جوانمرد - الهام راضی
چگونه توانستم با برنامه فلسفه برای کودکان , تفکر انتقادی دانش آموزان را رشد دهم
علی ترابی زیارتگاهی - فریدون پریش
کلاس معکوس در دوران کرونا
زینب رضوانی - فاطمه محمدزاده نیاکی - زهرا فلاح
مشکلات آموزش و تدریس مجازی در شبکه آموزشی دانش آموزان (شاد)
مهشید باستانی پورمقدم - پیوند محمدیان - صلاح الدین ابراهیمی
اهميت استراتژيك سرمايه فكري در بخش غيرانتفاعی
سید رضا هاشمی تروجنی - شکوفه انصاری - ربابه کشاورزیان - رضا براری
بررسی نقش و جایگاه صنایع دستی در پیشرفت امور اقتصادی و اجتماعی کشور
نرجس نامدار واسکسی
بار شناختی و ایجاد طرحواره های ذهنی در جریان یادگیری
علی اکبر کریم پور - هادی کازرونی شامیری
تعاملات پژوهش و آموزش ترکیب موثری در فرایند تربیت و پرورش
حکیمه سیفی - فهیمه اسحق نیموری
توسعه امنیت شبکههای اجتماعی با کاربرد زنجیره بلوکی
رحیم اصغری - رویا کاظمی
بررسی عوامل مؤثر بر کیفیت روابط معلم با دانشآموز
مریم خواجوند کوهپر - مهری دلفان همتی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0