0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
چگونه توانستیم با برنامه ریزی مناسب و اثربخش و تشکیل جلسات آموزش خانواده مفید، فرایند آموزشی تعدادی از دانش آموزان متوسطه اول مدرسه حضرت فاطمه زهرا(س) را ارتقا بخشیم؟
نویسندگان :
رزیتا ملاجعفری
1
فریبا درویش متولی
2
1- دانشگاه ازاد فیروزکوه
2- آزاد واحد فیروزکوه
کلمات کلیدی :
آموزش خانواده،والدین اثر بخش،برنامه ریزی درسی،فرایند آموزشی،دانش آموزان
چکیده :
خانواده به عنوان اولين پايگاه تعليم و تربيت و نخستين آموزشگاه فرزندان و کودکان مي باشد و در مورد پيشرفت تحصيلي فرزندان و آينده سازان نقش اساسي را دارند. لازم است درباره ی علل كمبود و نقايص برخورد اوليا با فرزندان، پيگيري و در جهت پيشرفت تحصيلي فرزندان به كار گرفته شود. ما، رزیتا ملاجعفری مدیر مدرسه به همراه معاون پرورشی مدرسه خانم فریبا درویش متولی در سال تحصیلی اخیر بارها در مدرسه کتوسطه اول مشاهده می کردیم که تعدادی از دانش آموزان به دلایل مختلفی نسبت به بقیه دانش آموزان دچار افت تحصیلی هستند و در ارزشیابی های کتبی و شفاهی دارای وضعیت تحصیلی مناسبی نیستند.. در بسیاری از مواقع مشاهده می کردیم که تعدادی از شاگردان دچارتحقیرها و سرزنش ها و تنبیه های مختلفی قرار می گرفتند و گاهی نیز گره بسته ی آنان با اتخاذ مواضع نادرست والدین یا خود ما بسته تر می شد. با مشاهده ی این مساًله در مدرسه تصمیم گرفتیم با گردآوری اطلاعات و تجزیه تحلیل آن ها و در ادامه پیدا کردن راه حل های مناسب، ابتکاری و کاربردی بتوانیم وضعیت آموزشی و تحصیلی آنها را بهبود بخشیم و ارتقا دهیم. روش تحقیق پژوهش حاضر از نوع پژوهش در عمل می باشد. در این پژوهش برای گردآوری اطلاعات از فنون مشاهده و مصاحبه استفاده شده است. ما با مطالعهً کتاب های گوناگون و تحقیقات انجام شدهً قبلی و با مراجعه به اساتید و کارشناسان مربوطه، توانستیم با برنامه ریزی مناسب و برگزاری جلسات مداوم، کاربردی و اثر بخش والدین همچنین با اجرای سه روش ذیل: 1 - دادن برنامه پیشنهادی درسی 2 - رودررویی وتبادل نظر دانش آموز قوی با ضعیف 3 - تهیهً فرم نظارت خانواده بر امور درسی فرزندشان روز به روز به فراگیری آنان روح تازه ای بخشیده و آنان را به درس و مدرسه علاقه مند کرده و موجب ارتقا وضعیت تحصیلی و شادابی آنان شویم.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی تاثیر فضیلت سازمانی بر سلامت سازمانی با نقش میانجی مدیریت دانش (مورد مطالعه: کارکنان شبکه بهداشت و درمان چابهار)
محمد جوادی زاده - افشین ملاهزهی - برکت اشکبوس
تبیین رابطه سبک رهبری تحولگرا مدیران بر یادگیری و عملکرد ورزشی معلمان تربیتبدنی شهر سنندج
محمد قادریان
بررسی رابطه توسعه ی حرفه ای معلمان با تکنولوژی آموزشی
محنا فقیه عبدالهی - زهرا گلیج - مبینا زین العابدینی - فائزه مشهدی هراتی
نگاهی گذرا بر نقش آموزش در گسترش فعالیت های کارآفرینانه در سازمان های هزاره سوم
شیما حسنی - آزاده پورزال
تاثیر علم اطلاعات شناسی و کتابداری در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان متوسطه
مریم یعقوبی - مهلا یعقوبی
الگوی بهینه موفقیت شغلی معلمان تربیت بدنی بر مبنای ویژگی های شخصیتی و رفتارهای نوآورانه
حمیدرضا قزلسفلو - متین نادعلی - عادل کرد والش آبادی
The Interactive Relationship Between Learning Style, Depth and Breadth of Vocabulary Knowledge
Behzad Hayatbakhsh Abbasi - Mehry Haddad Narafshan - Peyman Seifadini
بررسی اثربخشی آموزش بدون تکلیف شب بر یادگیری دانش آموزان
لیلا جهاندار لاشکی - طاهره سلطانی
طراحی سیستم خبره تشخیص کلیه بیماریها با استفاده از الگوریتمهای اولویت بندی ادغام منطق فازی وتطبیقی
رقیه شفیعی سرخکلائی - عبداله کاوه تلاوکی
بررسی فقهی و حقوقی ازدواج متعه در اسلام
مهرناز روحانی - صدیقه صفایی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0