0% Complete
صفحه اصلی
/
چهارمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
طراحی سیستم خبره تشخیص کلیه بیماریها با استفاده از الگوریتمهای اولویت بندی ادغام منطق فازی وتطبیقی
نویسندگان :
رقیه شفیعی سرخکلائی
1
عبداله کاوه تلاوکی
2
1- آزاد واحد ساری
2- دانشگاه آزاد واحد ساری
کلمات کلیدی :
: سیستم های خبره ، الگوی تطبیقی ، منطق فازی ، شبکه های باور بیزی و شبکه های عصبی
چکیده :
سیستم تشخیص بیماری نوعی سیستم خبره که خود شاخه ای از علوم هوش مصنوعی است، می باشد و در واقع سیستم خبره تشخیص بیماری سعی برآن دارد تا دانش افراد خبره در زمینه پزشکی ، مانند پزشکان فوق متخصص و یا حتی متخصص را در اختیار عموم پزشکان قرار دهد و این به گونه ای باید طراحی شود که قابل استفاده برای تمامی پزشکان عمومی و یا حتی پزشکان متخصص باشد . و در این زمینه مقاله ها و سیستم های زیادی تدوین گشته است ، اما مقاله هایی که تاکنون در کشور تدوین گشته در مورد چهار الگوی اساسی سیستم های خبره : الگوی تطبیقی ، منطق فازی ، شبکه های باور بیزی و شبکه های عصبی ، کلی گویی کرده و راهکاری برای پیاده سازی آنها ارائه نداده است ویا سیستمی که قابلیت تشخیص همه نوع بیماری را داشته باشد ، طراحی نشده است. و بدان صورت بوده که مقاله های حرفه ای موجود منحصراٌ در مورد نحوه ی تشخیص تنها یک بیماری به بحث پرداخته و يا راهکاری برای پیاده سازی سيستم هايي با قابليت تشخيص فقط يك بيماري ، ارائه داده است. که آنرا در منابع و مراجع موجود در انتهای مقاله مشاهده خواهید کرد. در این مقاله با ترکیب دو الگوی اساسی تطبیقی و فازی وبا معرفی و توضیح چهار الگوریتم جدید به حل مسئله تشخیص همه نوع بیماری پرداخته و سپس پیاده سازی آنرا به همراه توضیح کامل ارائه می دهیم.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تکنیک های انگیزشی درآموزش
سیده سمیه مهدیزاده
اهمیت درس پژوهی در آموزش وپرورش
سید علی اصغر پرستاران - فرزاد عصمتی - رضا رمضانپور پاشاکلایی - مغیث خلیلی مهدیرجی
آموزش پژوهش محور در بستر محیط ساختن گرا
مجید خراسانی - مهران مداح
نقش بازی بر خلاقیت و مهارت های اجتماعی کودکان پیش دبستانی
سید محسن باقرنژاد - سحر رستار
کیفیت زندگی و میزان اضطراب دانشآموزان در دوران پاندمی کرونا
هاجر دانشور - مرضیه دانشور - معصومه موسی پور آهنگر - مهدی رمضان نژاد کفشگری
تاثیر تلویزیون ورسانه جمعی وبرنامه هایش بر توانمند سازی فراگیران
کلثوم جعفری - مهدیه حیدری
شاخصه های اخلاق در حرفه ی معلمی از دیدگاه نهج البلاغه
لیلا رمانی
بررسی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی کیفی – توصیفی و مزایا و معایب آن
شهین زارع
تاثیر هوشمند سازی مدارس بر یادگیری دانش آموزان
زهرا محمدپور - رضا عطایی
بیانیه شیکاگو، به سوی بهبود نظریه برنامه درسی
مهسا رضائی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0