0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
سازگاری اجتماعی؛ نیاز امروز در موفقیت تحصیلی دانش آموزان
نویسندگان :
مریم مسلمی بورخیلی
1
1- آموزش و پرورش ناحیه 2 ساری
کلمات کلیدی :
سازگاری اجتماعی،موفقیت تحصیلی،دانش آموزان
چکیده :
در سال های اخیر تلاشهایی برای دستیابی به سازگاری مثبت میان نوجوانان در مدارس و ایجاد محیطی سالم برای آمادهسازی آنان برای رویارویی با چالشهای دوران تحصیل صورت گرفته است. سازگاری از مفاهیم و عوامل اصلی زندگی افراد بخصوص دانش آموزان به شمار می رود و ارتباط تنگاتنگی با موفقیت آموزشی و تحصیلی آنان دارد. سازگاری اجتماعی به تنظیم رفتار فردی و گروهی برای انطباق با نظام حاکم بر هنجارها و ارزش ها در یک جامعه، طبقه یا گروه اجتماعی معین اشاره و شامل روابط دوستانه یا همکاری بین افراد یا گروه ها می شود. بی شک داشتن سازگاری اجتماعی و انعطاف پذیری می تواند نقش بسزایی در زندگی فردی و تحصیلی آنها داشته باشد. پژوهش حاضر به شیوه مطالعاتی و با استفاده از منابع کتابخانه ای انجام شده است. لذا شناخت و آگاهی نقش سازگاری اجتماعی در موفقیت تحصیلی دانش آموزان برای مسئولان، مدیران و بویژه معلمان اهمیت زیادی دارد. در این مطالعه ابتدا به بیان مبانی نظری سازگاری اجتماعی، ویژگی های سازگاری اجتماعی و عوامل مؤثر بر تعدیل سازگاری اجتماعی به عنوان عاملی اساسی در موفقیت و یادگیری دانش آموزان پرداخته و در نهایت پیشنهادات پژوهش ارائه گردیده است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
آینده پژوهی در آموزش ریاضی و مدیریت منابع انسانی
مریم یعقوبی - مهلا یعقوبی
ابعاد تصویر آموزش های مهارتی از نگاه دانشجویان مهارت آموخته اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان مازندران
سید عبداله خاوری - مریم طالبیان
بررسی جایگاه مؤلفههای تربیت اجتماعی در مجموعه کتاب آموزش پیش از دبستان بر اساس سند تحول بنیادین آموزشوپرورش در برنامه درسی با رویکرد تحلیل محتوا
مصطفی حاج محسنی - علی حبیبی - نفیسه زاهدی اول
حل مساله مسیریابی وسایل نقلیه ظرفیت دار چندانباره با هدف کمینه سازی هزینه ها
رضا بخشی لارمایی - حمید توکلایی - میثم محمدی
بررسی نقش عدالت سازمانی بر رفتار شهروندی در حوزه معاونت تربیت بدنی و سلامت ادارات آموزش و پروش خراسان جنوبی
مریم صحرانورد - محمدعلی دادگر - زهرا محمدزاده - صهیب مودی
یادگیری الکترونیکی مبتنی بررایانش ابری
حمیده حامی
نقش مدیریت دانش بر ارزشیابی کیفی توصیفی دانش آموزان در سازمان آموزش و پرورش از دیدگاه معلمان مدارس ابتدایی استان مازندران
فرشته چاری سرستی
کیفیت زندگی کاری و نقش پیش بینی کننده آن در تبیین سلامت روان کارکنان دانشگاه بیرجند
حمید رضا بیژن پور - محسن ماندگار - هادی پورشافعی - امیرحسین طاحونه بان
رابطه کتابخانه با برنامه های آموزشی
فاطمه زهرا تقی پور علی تپه - ملیحه بهزادکلائی - حمیدرضا محمدی
یادگیری مبتنی بر آموزش مجازی و مزایا و معایب آن
مرضیه کرمانیان
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0