0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
انگیزه پیشرفت تحصیلی عامل کلیدی در یادگیری درس ریاضی دانش آموزان
نویسندگان :
علی علیزاده ملک آبادی
1
1- آموزش و پرورش ناحیه 2 ساری
کلمات کلیدی :
انگیزه پیشرفت تحصیلی،یادگیری،درس ریاضی،دانش آموزان
چکیده :
انگیزه پیشرفت تحصیلی عاملی پراهمیت جهت ترغیب دانش آموزان براي یادگیری و اجراي موفقیت آمیز برنامه های درسی است. در بین دروس مختلف، همواره ریاضی از جایگاه ویژه ای در برنامه ریزی آموزشی برخوردار است چرا که تمام ابعاد زندگی بشری به نحوی تحت تأثیر ریاضیات است و برای دانش آموزانی که به دنبال مشاغل علمی و فنی در جامعه هستند، به عنوان عامل مهمی به شمار می رود. فرآیندهای انگیزشی و رفتاری به دانش آموزان اجازه می دهد تا با شناخت توانایی های خویش به شیوه ای مناسب در جهت دستیابی به اهداف یادگیری خود در درس ریاضیات فعال و کوشا باشد. پژوهش حاضر به شیوه مطالعاتی و با استفاده از منابع کتابخانه ای انجام شده است. لذا شناخت و آگاهی انگیزه پیشرفت تحصیلی بر یادگیری درس ریاضی برای مسئولان، مدیران و بخصوص معلمان اهمیت زیادی دارد. در این مطالعه ابتدا به بیان تعاریفی از انگیزه پیشرفت تحصیلی، نقش انگیزش در یادگیری و پیشرفت تحصیلی و فنون ایجاد انگیزش تحصیلی در دانش آموزان پرداخته و در پایان با توجه به مطالب ذکر شده توصیه های کاربردی جهت ایجاد انگیزه پیشرفت تحصیلی در یادگیری درس ریاضی دانش آموزان ارایه شده است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
آموزش مجازی ( مزایا ، معایب و تکنیک ها)
فرحناز بابویی - سکینه چنیده - مریم حسین نژاد - ربابه درویشی
تأثیر محتوای آموزشی بر تعامل، در آموزش
نگار رشید - محمد آقاجانپور عمران
اثر بخشی آموزش خود دلگرم سازی بر نشاط ذهنی و پایستگی تحصیلی در دانش آموزان دختر متوسطه دوم شهر تربت حیدریه
طوبی زنگنه - مصیب زنگنه - زهرا عرب زاده زوزنی
آموزش اثربخش درس تربیت بدنی در مدارس
مهنوش سالاری
بررسی تطبیقی خواب و رویا از نگاه اسلام و اندیشه یونگ
سیده سعیده حسینی فتیدهی - زینب خوش تراش دهگائی - کیمیا دانشفر
تحلیل محتوای کتاب مطالعات اجتماعی پایه سوم دوره ابتدایی براساس مؤلفه های اقتصادی
محمدمهدی نامی - ناصر کمالپور
فرصت ها و تهدیدهای استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) در آموزش ریاضی
مرتضی گرزین نژاد - شبنم مختاری
بررسی تاثیرروش های تدریس پژوهش محور بر میزان خودکارامدی معلمان استان ایلام
بهمن غلامی - مریم رشید نهال - بهروز قاسمی
چگونه توانستم دانشآموزانم را به ادبیات علاقهمند کنم؟
الهام مظفری ساغند
چگونه توانستم دانش آموزان کلاس پنجم را به فکر کردن در کلاس وحل مسائل ریاضی علاقه مند کنم
اکرم نیازمند شادمهری
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0