0% Complete
صفحه اصلی
/
پنجمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی رابطه مهارت های ارتباطی با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه
نویسندگان :
الهام عبداللهی
1
حسن بشیرنژاد
2
مطهره مهدوی
3
1- آموزش و پرورش - دانشگاه فرهنگیان
2- آموزش و پرورش - دانشگاه فرهنگیان
3- دانشگاه آزاد اسلامی
کلمات کلیدی :
مهارت ارتباط کلامی، مهارت ارتباط غیرکلامی، مهارت شنود، مهارت ارائه بازخورد، پیشرفت تحصیلی
چکیده :
این پژوهش به بررسی تأثیر مهارت های ارتباطی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر دوره متوسطه می پردازد. جامعه آماری این پژوهش کلیه دانش آموزان دختر دوره متوسطه مدارس شهرستان قائم شهر و جمعیت نمونه شامل 800 نفر از این دانش آموزان است که به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای ساده انتخاب شده اند. . ابزار گردآوری داده ها شامل پرسشنامه استاندارد مهارتهای ارتباطی بارتون جی و همچنین پرسش نامه محقق ساخته پیشرفت تحصیلی است. تحلیل داده ها با بکارگیری الگوی معادلات ساختاری و به طور اخص شیوه تحلیل مسیر با استفاده از نرم افزار اسمارت پی ال اس صورت گرفته است. یافته های پژوهش نشان می دهد که مهارت ارتباط کلامی، مهارت ارتباط غیرکلامی و مهارت شنود بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان تأثیر مثبت و معناداری دارد ولی مهارت ارائه بازخورد با پیشرفت تحصیلی رابطه معناداری ندارد. با توجه به این یافته ها می توان با اجرای کارگاههای آموزشی نسبت به ارتقاء توانایی های ارتباطی دانش آموزان و در نهایت پیشرفت عملکرد آموزشی آنها اقدام نمود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
شناخت رابطه بین فناوری اطلاعات با یادگیری بهینه در مدارس دخترانه شهرستان محمودآباد در سال تحصیلی 98-97
فرشته حبیب زاده
چگونگی برگزاری آزمونهای هفتگی درس شیمی در تعطیلات کرونا با واتساپ
علیرضا ناصری مود
اثربخشی شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی در بهبود وضعیت فراخنای توجه و اضطراب دانش آموزان مبتلا به اضطراب فراگیر
نجمه صابری - زهرا صابری - لیلا صابری
تبیین مؤلفهها و محتوای فرزندپروری اسلامی بر اساس آیات، احادیث و روایات (یک مطالعۀ کیفی)
سیامک صادقی - شادی محمدی - سیران محمدی
بررسی تاثیر هوش مصنوعی و کاربرد آن در آموزش و پرورش
ندا عموزاد مهدیرجی - سید نورالدین موسوی - میثم رحمان نژاد - فاطمه علی گلبندی
معماری مرجع محاسبات ابری از دیدگاه فروشندههای مختلف
جلال انارکی - فرهاد زائری
بررسی تأثیر روش تدریس مبتنی بر حل مسئله بر پرورش تفکر خلاق در دانشآموزان دبستان
مرضیه کرمانیان - فاطمه کلاگر - فاطمه احمد زاده عالمی
حقوق ورزشی
محمدرضا محمدزاده رهنی - حسن فریدی
مروری بر منطق فازی
مژگان اسلامی نسب - راضیه باب الحوائجی
جریانشناسی شعر معاصر در کتابهای فارسی متوسطه دوم
محمدرضا عبداللهی نادی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0