0% Complete
صفحه اصلی
/
پنجمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
چگونگی برگزاری آزمونهای هفتگی درس شیمی در تعطیلات کرونا با واتساپ
نویسندگان :
علیرضا ناصری مود
1
1- اداره اموزش و پرورش
کلمات کلیدی :
شیمی، آزمون مستمر، وبلاگ، پیام رسان واتساپ.
چکیده :
در فرایند آموزش مجازی شیمی بازخورد تدریس انجام شده و تعیین نمره مستمر از اهمیت شایانی برخوردار است. در این روش که بر روی بخشی از دانش آموزان دبیرستانهای ناحیه2 کرمان در سال تحصیلی 99-1398 اجرا شده است، نمره هر دانش آموز بر مبنای آزمونهای منظم هفتگی تعیین می شود. در این آزمونها مطالب در قالب سه بخش بصورت تمام تستی مورد ارزیابی قرار می گیرد. سؤالات آزمونها طی هماهنگی با دانش آموزان در یک روز و ساعت معین از هفته بر روی گروه کلاسی در واتساپ بارگزاری می شود. اعلام نمرات هر آزمون در حداقل زمان پس از برگزاری آزمون و از طریق بارگزاری بر روی وبسایت اعلام نمرات صورت می گیرد. تعیین نمره ماهیانه هر دانش آموز بر مبنای نمرات آزمون هفتگی در طول همان ماه انجام می شود. نمره مستمر نیمسال نیز بر اساس نمرات ماهیانه قابل ارزیابی می باشد. نظم و استمرار و تاکید بر برگزاری آزمونها در موعد مقرر، تصحیح سریع برگه ها که با توجه به تمام تستی بودن آنها بخوبی میسر می باشد، اعلام نمرات هر آزمون تا قبل از برگزاری آزمون مرحله بعد در وبلاگ اعلام نمرات بر روی فضای اینترنت، همگی موجب می شود تا دانش آموزان با جدیت بالا بدنبال افزایش سطح نمرات خود باشند و طبیعتا مقدمات رقابت سالم و پویای آموزشی را میسر می نماید.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
درآمدی بر ضرورتهای افزایش جمعیت ایران
سیمین امینی زارع - زهرا شاکر اردکانی - هستی طالبی
مدرسه؛آرمان شهر یا پادآرمان شهر؟ مطالعه موردی فیلم "انجمن شاعران مرده"
سارا ذبیحی - سیدطاهر قادری
بررسی عوامل کم توجهی به درس آزمایشگاه علوم تجربی و لزوم تغییر نگرش دبیران و دانش آموزان
محمدرضا بوربور - محمدجواد آذرهوش فتیده
نقش روانشناس در مدارس در عصر دیجیتال
مهشید محمدنبی - مسعود احمدی
نقش فناوری اطلاعات و ابزارهای این حوزه در افزایش یادگیری و آموزش در دانش آموزان
طاهره رییسی
ارتباط بین استرس شغلی و تعهد حرفه ای در منجیان غریق شهر تهران
سیدحسین علوی - برانوش نیک بین - علی اکبر حسن پور حیدری
نظام دانش و حکمرانی شبکه ای ؛ رویکردی نوین در خط مشی گذاری کنشگران نظام علمی مبتنی بر درگیرسازی شبکه ذینفعان
حیدر نجفی رستاقی
شیوه های نوین در آموزش ریاضی
زهرا محمودی - فاطمه بوربور
استفاده از رسانه در آموزش مجازی ریاضی
نادره حمیدی - مرضیه سادات حسن پور اطاقسرا - فاطمه محمدزاده نیاکی
ارتباط سازندهی زوجین در پرتو عوامل تأثیرگذار بر ایجاد آن: یک مطالعه مروری
مریم عنایتی شبکلایی - مائده عنایتی شبکلایی - فاطمه قاسمی دادوکلایی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0