0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
مروری بر منطق فازی
نویسندگان :
مژگان اسلامی نسب
1
راضیه باب الحوائجی
2
1- علوم تحقیقات تهران
2- آزاد همدان
کلمات کلیدی :
منطق فازی، مجموعههای فازی، عبارت فازی.
چکیده :
در سیستمهای عملی اطلاعات مهم از دو منبع سرچشمه میگیرند: یکی از منابع افراد خبره که دانش و آگاهیشان را در مورد سیستم با زبان طبیعی تعریف میکنند. دوم از طریق اندازهگیریها و مدلهای ریاضی که از قواعد فیزیکی بدست آمده اند. بنابراین یک مسئله مهم ترکیب این دو نوع اطلاعات در طراحی سیستم هاست. برای انجام منطق فازی این کار سؤال کلیدی این است که چگونه میتوان دانش بشری را در چارچوبی مشابه مدلهای ریاضی فرموله کرد. به بیانی دیگر چگونه میتوان دانش بشری را به یک فرمول ریاضی تبدیل کرد. اساساً آنچه که یک سیستم فازی انجام میدهد همین تبدیل است. برای اینکه بدانیم این تبدیل چگونه صورت میگیرد ابتدا باید بدانیم سیستم های فازی چگونه سیستم هایی هستند. در این مقاله مروری بر منطق فازی خواهیم داشت و مجموعههای فازی وزبان طبیعی همراه با مفاهیم پایه ای را مورد بررسی قرار میدهیم.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی رابطه بین یادگیری مشارکتی با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
رضا براری - الهام علیزاده - سیده فاطمه باقری
بررسی تاثیر مصرف صبحانه بر یادگیری درس ریاضی دانش آموزان ابتدایی شهرستان خرم آباد در سال تحصیلی 98-97
نگار سیاه پوش - زهرا سیاه پوش
ترکیب روشهای مختلف تدریس برای جذابیت کلاس
صنمبر قاسم نژاد - فاطمه خیراله پور - ملوک عسگری
نقش مدیریت راهبردی منابع انسانی و اخلاق حرفه ای در پیش بینی عملکرد سازمانی مدیران مدارس ابتدایی آموزش و پرورش شهر ساری
حسین احمدی
تأثیر رهبری اخلاقی بر اشتراکگذاری دانش با نقش میانجی متغیرهای انگیزش کنترلشده و هویت اخلاقی کارکنان
انسیه خان بابایی - فاطمه کاظمی
پیش بینی عملکرد تحصیلی براساس کیفیت زندگی و استفاده از تلفن همراه در دانش آموزان دوره دوم متوسطه آموزش و پرورش ناحیه دو ساری
پژمان تقی زاده - سیده مریم جعفرپور
جزوه محوری بعنوان یک چالش در امر آموزش دانشجویان در مقطع کاردانی
مرتضی ابراهیم نژاد افروزی - مهیار کریمی
اقدام پژوهشی مشارکتی دانش آموزان جوان، طرح مساعدت معلمان در فرایند پیاده سازی اقدام پژوهشی
سیده زهرا باغبانیان
اثر بخشی توانبخشی حرفه ای بر عزت نفس در زندگی نوجو انان معلول
طاهره عطاپور چخماق بلاغ
اثربخشی بازیهای آموزشی بر بهبود خلاقیت دانشآموزان کلاس اول در درس فارسی
زینب السادات دهقانی سانیج - محمدحسن گرامی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0