0% Complete
صفحه اصلی
/
چهارمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی روش بارش مغزی در تدریس
نویسندگان :
زینب رضوانی
1
سیده فاطمه سیدی افراپلی
2
1- آموزش و پرورش شهرستان آمل
2- آموزش و پرورش شهرستان ساری ناحیه2 2
کلمات کلیدی :
روش نوین تدریس، تعلیم و تربیت ، بارش مغزی ، خلاقیت
چکیده :
پیشرفت تکنولوژی و علوم جوامع ، پیشرفت روش های تدریس را می طلبد در روش های سنتی که کلاس درس معلم محور اداره می شد و دانش آموزان منفعلانه ،مطالب ارائه شده را می آموختند. در روش های نوین آموزشی که مبتنی بر نظریه ها و یافته های روانشناسانه است معلم تنها نقش هدایت گر و تسهیل کننده را برعهده دارد و دانش آموز به صورت فعال حضور دارد و به جای تدریس ، تعلیم و تربیت اتفاق می افتد ،دانش آموز ، خوددر فرآیند یاددهی-یادگیری سهیم است. در این مقاله برآن شدیم تا یکی از روش های فعال آموزش با عنوان بارش مغزی را مورد بررسی قرار دهیم. بارش مغزی "BRAIN STORMING" یکی از شناخته شده ترین شیوه های برگزاری جلسات هم فکری و کاربرد جهانی دارد. در اینجا ضمن معرفی کوتاهی از تاریخچه و تعریف بارش مغزی به بررسی قواعد این روش می پردازیم. آنگاه ترکیب اعضا و گروه مشخص می شود و پس آن روند برگزاری یک جلسه بارش مغزی ارایه می گردد. در نهایت مزایا و معایب این روش معرفی می شود تا دبیران و روسای جلسات بتوانند دامنه ی کاربرد آن را ارزیابی کرده و در جای خود از آن استفاده کنند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تأثیر هوش مصنوعی بر نظام آموزشی: فرصت ها و چالش ها
علی ابراهیمی - مریم زمانی
مطالعه موردی رابطه هوش معنوی و سرمایه اجتماعی با پاسخگویی کارکنان در آموزش و پرورش غرب استان مازندران
ملیحه نیازیان - سیده عصمت رسولی - عباس نیازیان
بررسی و شاخت علل وعوامل انحراف و کج روی نوجوانان
کریم عزیزی - سحر کاردان - احمدعلی محمودی - علی محسنی
خلاقیت و نوآوری و کارآفرینی در آموزش ریاضی
مریم یوسفی تبار فیروزجاه - نادره حمیدی
بررسی تاثیر رفتارهای خلاقانه معلمان بر اثر بخشی سازمانی مدارس
مهتاب افشین
پیشایندها و پسایندهای یادگیری الکترونیکی در نظام آموزش عالی (مطالعه موردی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان شهر زاهدان)
ایمان بخشی - مهدی محمودی
استفاده از فن آوری ؛ابزاری نوین در خدمت معلمان برای آموزش ریاضی
سبحان اعظمی قادی کلایی
MINIMAL, HYPER-RIEMANNIAN, FREE GROUPS OVER FINITELY REGULAR EQUATIONS
Babak Khabiri
کنترل توان در توربین های سرعت متغیر با کنترل کننده های کلاسیک بهبود یافته به کمک الگوریتم پرندگان
حسین اصغرپورعلمداری - حسن زارع - علی محمدی
نقد و بررسی شیوه های مختلف تدریس و نحوه ی اجرای آنها در کلاس
عالیه پیرخندان گلسفید - رضا صفر رضوی زاده - هنگامه کاکاسلطانی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0