0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
نقش آموزش مبتنی بر داستان سرایی بر ناگویی هیجانی دانش آموزان ابتدایی
نویسندگان :
نگین سهرابی
1
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز
کلمات کلیدی :
داستان سرایی،ناگویی هیجانی،دانش آموزان،دوره ابتدایی
چکیده :
ناگویی هیجانی در زندگی تحصیلی دانش آموزان و تعاملات اجتماعی آنان اهمیت زیادي داشته و می تواند برای آنها مشکلات فراوانی را به همراه آورد. به طور کلی انتظار می رود دانش آموزانی که ناگویی هیجانی بالایی دارند نتوانند با مسائل و فرایندهای یاددهی و یادگیری سازگار شوند و بنابراین واکنش هاي افسرده وار بیشتري از خود نشان می دهند، در حالی که دانش آموزان داراي توانایی بیان هیجانات خود را دارند پاسخهاي سازشی و انطباقی بیشتري نسبت به فرایند تحصیلی از خود نشان داده و با رویدادهاي تحصیلی برخورد مستقیمی دارند، در این راستا یکی از ابزارهایی که می تواند در کاهش ناگویی هیجانی مورد استفاده قرار گیرد داستان سرایی می باشد، چرا که هنر داستان سرایی دانش آموزان را شیفته و تاثیری عمیقی بر روان، زبان، رفتار و شخصیت بر او می گذارد و می تواند در زمینه ناگویی هیجانی نقش موثری را ایفا کند، در نتیجه ضرروت مطالعه در خصوص متغیرهای تحصیلی، شناختی، هیجانی، رفتاری دانش آموزان و شناسایی عوامل موثر بر آن می تواند راهشگای پیشرفت تحصیلی دانش آموزان باشد، با درک آنچه که مطرح شد این نوشتار در تلاش برای تیین نقش داستان سرایی بر کاهش ناگویی هیجانی دانش آموزان ابتدایی می باشد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
آموزش مجازی، تولید محتوا، معایب و محاسن
مسلم محمدی - مریم اسدی
مدلسازی پیشبین در مبدل بوست مرتبه دوم با لحاظ قیدهای غیرفعال: رویکردی مبتنی بر بهینهسازی مقید
حسین سعیدی
اثر بخشی آموزش ابراز وجود بر رفتارهای اجتماعی و انسجام من دانش آموزان دوره اول متوسطه مبتلا به کمروئی و گوشه گیری شهرستان دماوند
معصومه حیدری
مروری بر روش های افزایش امنیت شبکه های حسگر بی سیم
مرضیه ضیف زاده
نقش و جایگاه آموزش مجازی برنظام تعلیم و تربیت
علیرضا ذبیحی کلکناری - عارف علیزاده
مشکلات و معایب کلاس مجازی در منطقه مرزن آباد
فاطمه تیرگرفاخری - محمدجواد سینکایی چتن - رقیه غرایاق زندی
بررسی تطبیقی تصاویراسطوره عناصراربعه درحدیقه الحقیقه سنایی ومثنوی مولوی
کلثوم جعفری - خدیجه خیردوست - مهدیه حیدری
شناسایی و اولویت بندی موانع بکارگیری یادگیری سیار در آموزش عالی
مجتبی رضایی راد - علی شیردل دارابی - محمد قدیری پائین لموکی - علی کرم دار اسرمی - سید رضا جلالی کوهی خیلی
تحلیلی بر نقش انگیزه شغلی معلمان در آموزش و یادگیری
حمیده کلانتری
بررسی عملکرد آموزش بر حفاظت از محیط زیست در کشورهای پیشرفته و ایران
پری سیما حسین زاده - فاطمه تقی زاده - ساجده سید نژاد
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0