0% Complete
صفحه اصلی
/
ششمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی رابطه فرهنگ سازمانی و یادگیری سازمانی با پاسخگویی سازمانی معلمان
نویسندگان :
حسین مومنی مهموئی
1
مرتضی مهرعلی سلامی
2
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت حیدریه
2- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت حیدریه
کلمات کلیدی :
فرهنگ سازمانی، یادگیری سازمانی، پاسخگویی سازمانی
چکیده :
هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه فرهنگ سازمانی و یادگیری سازمانی با پاسخگویی سازمانی معلمان بود. روش تحقیق توصیفی-همبستگی و از لحاظ هدف کاربردی است. جامعه آماری پژوهش کلیه معلمان مقطع ابتدایی شهرستان خواف در سال تحصیلی 1401-1400 برابر با 650 معلم (300 معلم زن و 350 معلم مرد) بودند لذا طبق جدول کرجسی و مورگان تعداد 242 معلم به شیوه طبقه ای تصادفی(130 معلم مرد و 112 معلم زن) به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. داده ها با استفاده از سه پرسشنامه استاندارد فرهنگ سازمانی رابینز(1986)، یادگیری سازمانی پیتر سنگه(1996) و پاسخگویی سازمانی بوونز(2005) جمع آوری شد. ضریب آلفای کرونباخ برای پرسشنامه های مذکور به ترتیب برابر با 0.86، 0.92 و 0.91 بدست آمد. داده ها در دو قسمت آمار توصیفی (سن، تحصیلات، جنسیت و سابقه کاری) و آمار استنباطی (نرمال بودن داده ها، ضریب همبستگی و رگرسیون) بوسیله نرم افزار Spss25 تجزیه و تحلیل شد. نتایج حاصل تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد فرهنگ سازمانی و یادگیری سازمانی با پاسخگویی سازمانی معلمان مقطع ابتدایی شهرستان خواف رابطه مثبت و معناداری دارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
مدارس آینده با تاکید بر لزوم تغییر محتوای دروس متناسب با تغییرات تکنولوژیکی
مرجان گلستانی - مهدی حسین زاده
نقش بازی بر رشد مهارت های مختلف کودکان
آسیه ابدی - سمیه خزانی
نگاهی کلی بر آموزش مجازی با توجه به معایب و مزایای آن
محمد غفاری مجلج - محمد کبودتبار فیروزجائی
تاثیرفرهنگ براقتصاد
شهلا سلطانی
بررسی اجمالی از درس تربیت بدنی در مدارس، و چالشهای روبروی آن
فهیمه رضائی - احمد فقیه عبدالهی
نقش آموزش شیوه های فرزندپروری بر استقلال فرزندان ( مورد مطالعه مدارس مقطع متوسطه دوم در استان مازندران )
نازنین صدیق - محمد حسن شکی
بررسی تاثیر ساماندهی اخلاق کاری در محیط سازمانی (مطالعه موردی: شرکت صنعت سبز طبرستان)
دکتر سید محمود گلمایی - فاطمه رشیدی
چگونه توانستم با بهره گیری از کار دو نفره زمان صحبت دانش آموزان را افزایش دهم
رضا فرهنگ
الگوی ارزشیابی کیفی - توصیفی در دبستان
محمد قربان پور - محدثه امینی نیا - معصومه عسگریان - حسین جعفری آزارکی
استفاده از فناوری های نوین در آموزش ریاضی
سوگند ربیع پور
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0