0% Complete
صفحه اصلی
/
پنجمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
الگوی ارزشیابی کیفی - توصیفی در دبستان
نویسندگان :
محمد قربان پور
1
محدثه امینی نیا
2
معصومه عسگریان
3
حسین جعفری آزارکی
4
1- دانشگاه فرهنگیان - پردیس دکتر شریعتی ساری
2- دانشگاه فرهنگیان - پردیس صدیقه طاهره ساری
3- دانشگاه فرهنگیان - پردیس صدیقه طاهره ساری
4- دانشگاه فرهنگیان - پردیس دکتر شریعتی ساری
کلمات کلیدی :
ارزشیابی کیفی - توصیفی، افت تحصیلی، تغییر نگرش، انگیزه، چالش ها
چکیده :
یکی از ملاک های مهم در بالابردن کیفیت نظام آموزش و پرورش، ارتقای کیفیت نظام ارزشیابی است. به این منظور در دوره ابتدایی، از سال تحصیلی۸9-۸8 نظام ارزیابی کمی به نظام کیفی - توصیفی تغییر یافت. این نظام ارزشیابی رویکردی نوین است که با آن معلم کارکرد دانش آموزان را در فرآیند آموزش مورد بررسی قرار می دهد و آن ها را در مسیر تحقق اهدافشان هدایت می نماید. این پژوهش تحت عنوان اجرای الگوی ارزشیابی کیفی - توصیفی در دبستان، با روش توصیفی - تحلیلی و اتکا به مطالعات اسنادی به تعاریف، اهداف، محاسن، معایب و چالش های فراروی این الگو پرداخته و پیشنهادهایی را براي اصلاح و بهبود اجراي طرح ارزشیابی توصیفی ارائه کرده است. نتایج این پژوهش نشان می دهد که اين نوآوري بايد عميق و دقيق و در دل و ذهن معلم جاي گيرد. مطابق یافته های این پژوهش اين امر نيز نيازمند توسعه كمي و كيفي آموزش معلمان و ديگر نيروهاي شريك و سهيم در گسترش اين رويكرد مي باشد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
پرورش مهارتهای تفکر در یادگیری علوم پایه
سحر کاظمی سرشت - زهرا محمدی سنگاچین - فاطمه عبدالمحمدی
شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر موفقیت کارافرینی مورد مطالعه مدیران آموزش کسب وکار اینترنتی در شهر اصفهان
حامد قلعه کانی - محمد حسین شکرانه نجف آبادی
بررسی تاثیر مدیریت مشارکتی با رضایت شغلی آموزگاران مدارس پسرانه و دخترانه ی غرب استان مازندران و تاثیر مثبت آن در روند آموزش و پژوهش
زینب دلیرکوهی - شهرام رجبعلیان
بررسی ارتباط ویژگی های شخصیتی و نوآوری سازمانی با نقش میانجی توانمندسازی در کارکنان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی
زهرا ایلخانی - نفیسه ایلخانی - فاطمه غلامی
تاثیرآموزش مهارت خود کنترلی در مشکلات رفتاری دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان چالوس
فرزانه الهیار - مریم نبی پور خانقاه
نقش معارف و متون دینی در هویت کودکان
افسانه بانیگل - سید جواد مومنی
دوران کرونا، درسها و پیامدهای آموزنده آن در آموزش شیمی
علیرضا ناصری مود - زهرا مودی
آموزش و یادگیری الکترونیکی
اکرم حسین پور
مدل های مدیریت کیفیت در آموزش
لیلا بهزادی - مژگان امیریان زاده - الهه کشاورز - مهدی حاجی زاده
آموزش الکترونیکی به عنوان یک منبع آموزشی مدرن
مریم بی جا می - مرجان امتیازجو
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0