0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
ضرورت و اهداف آموزش ریاضی در دوره ابتدایی
نویسندگان :
فاطمه مرادی
1
فاطمه طاهرنژاد
2
1- مرکز آموزش عالی بیتالهدی آمل
2- مرکز آموزش عالی بیتالهدی آمل
کلمات کلیدی :
ریاضی،آموزش ریاضی،ریاضی دوره ابتدایی،ضرورت ریاضی،اهداف ریاضی
چکیده :
درس ریاضی همواره یکی از دروسی بوده که دانش آموزان در انتهای دو سر طیف عشق یا نفرت از آن قرار می گیرند. هر معلم ریاضی، هر روزه با این سوال مواجه است که " چرا باید ریاضی بخوانیم؟" ریاضیات تنها درسی است که در هر مدرسه ای آموخته می شود و دلیل ماندگاری ریاضیات در برنامة درسی مدرسه استفاده از آن به عنوان ابزاری برای کسب صلاحیت های لازم،و راه یافتن به بازار شغلی می باشد. آموزش ریاضی به کودکان، از دوره ابتدایی آغاز می شود و باید به گونه ای باشد که تا مدت زمان طولانی ادامه یابد. هدف های آموزش ریاضیات، برحسب فرهنگ ریاضی یک جامعه و محتوای آموزشی آن، و در مقاطع تحصیلی مختلف، متفاوت بوده است. هدف اصلی آموزش ریاضی، توسعه قدرت درک و استدلال، پرورش تفکر علمی، به وجود آوردن روش استدلال و تفکر منطقی و ایجاد آفرینش های فکری در متعلم است.تحقیق حاضر با روش کتابخانه ای،به استناد منابع و پژوهش های انجام شده در حوزه آموزش ریاضی انجام شده است. در این مقاله سعی شده با اشاره به اهمیت و ضرورت درس ریاضی در دوره ابتدایی به ارتقا و توجه هرچه بیشتر به آموزش ریاضی در این دوره پرداخته شود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
نقد و بررسی کتاب جدید شیمی دهم
سمیه میرزاد
علاقه مندی به هندسه و ساده سازی مقاطع مخروطی
معصومه کدخدایی - عفت شیخی
نقش سلامت معنوی در رابطه بین قربانی قلدری سایبری و شکایات روان تنی دانش آموزان دختر متوسطه اول شهر تهران
محمدمهدی نامی - مریم رشیدیان - امیررضا غلامحسنی بازکیائی
یادگیری پایدار در آموزش ریاضی
مریم محمدزاده
بررسی تاثیر رویکردهای تربیتی اسلامی در تربیت سیاسی افراد جامعه
شاهرخ نعمتی
تاثیر بازی های آموزشی بر یادگیری مفاهیم کسرها ریاضی پایه چهارم ابتدایی شهرستان ساری ناحیه یک
طاهره سعادت - ماه دخت ولی پور - زهره رنجور - عاطفه یوسفی
شیوه های جدید تدریس کتابهای درسی و چالش های آن
مهدیس شاهینی
بررسی تاثیر فناوری اطلاعات برفعالیت آموزشی
یاسر درتاج - سیده زینب هاشمی
قلمرو آموزش زبانهاي خارجي در برنامه درسي ملي و بررسي جايگاه آن
سید بهنام علوی مقدم - رضا خیرآبادی
بررسی رابطه یادگیری سازمانی و ابعاد مدیریت دانش; (مطالعه موردی : کارکنان واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران)
فریده قنبری - زهرا قنبری - زینت محمدی - فاطمه صلواتی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0