0% Complete
صفحه اصلی
/
چهارمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
ارائه مدلی جدید در بهبود طول عمر شبکههای حسگر بیسیم با استفاده از تکنیک های هوش مصنوعی
نویسندگان :
محمدرضا فدوی امیری
1
محمدرضا خوانساری
2
1- پیام نور
2- -
کلمات کلیدی :
مکتب خانه – تعلیم و تربیت -سواد- استاد – شاگرد- نظام نوین
چکیده :
مكتبخانههای قدیم، پایههای مدارس امروزی هستند. اگرچه بین مكتب و مدرسه فاصله زیادی است و این فاصله ماهیت این دو را بكلی از هم تفكیك می كند، اما ریشههای مدرسه های امروزی به نحوی در مكتبخانههای از یاد رفته دیروز است و شناخت این ریشهها، شناخت شاخه بزرگی از فرهنگ گذشته ماست.بررسی و واکاوی نظام مكتبخانه ای که تا دو سه نسل پیش مجموعهای از آداب و سنتهای اجدادی ما در آن منعكس بود از دیدگاههای بسیاری میتواند ثمربخش و هم پرجاذبه باشد. مكتبخانه در ازمنهای نه چندان دور، در ولایات و قصبات و حتی آبادی های دورافتاده دایر بود. این كانونهای عجیب و در عین حال جالب برای خود آئین ویژهای داشت .از اشتباهات بزرگ برخی از پیشگامان فرهنگ نو این بود که در آغاز پیدایش دبستان و دبیرستان به روش جدید،بسیاری از رسوم و روشهای سودمند قدیمی در آموزش و پرورش را طرد کردند و ناچار شدند خود روشهای تازهای یا اختراعی یا تقلیدی برگزینند که چون هنوز آزمایش نشده بود،نقائص بسیار داشت. چنانکه برای همین تعلیم الفبا که در روش قدیم کاری بسیار ساده و بیاشکال بود،متخصصان تعلیم و تربیت جدید آن را بسیار دشوار نشان دادند و پیوسته مدعیان تخصص روشهای گوناگونی به دستگاه آموزش و پرورش کشور ارئه میدادند و اولیای امور نیز آنها را به آموزگاران توصیه میکردند.پس از سالها سرگردانی برخی از فرهنگیان باتجربه و علاقهمند روش قدیمی تعلیم الفبا که بر اثر تجربه ی هزار ساله و اصالت آن بسیار ساده و متناسب با فهم و ذوق نوآموز ایرانی است را پیشنهاد میدهند .قابلیت های ادبیات کهن (مطالعه موردی بوستان و گلستان سعدی و کلیله و دمنه) در زمینه ی آموزش مهارت های زندگی بسیار تاثیرگذار است. علیرغم جدید بودن مبحث مهارت های زندگی با رویکردهای علمی و خلأ منابع آموزشی در آن، این گونه ی تربیتی قرن هاست که در ادبیات ایران سابقه دارد. غفلت اساسی در جریان تحول تعلیم و تربیت ایران این است که درانتخاب و تعیین منابع تربیتی و اموزشی از قابلیت های آموزش غیر مستقیم کتب ادبیات کهن و ارتباط با رشته های بین رشته های علوم تربیتی، روانشناسی، مردم شناسی، علوم اجتماعی عموماً غفلت گردیده است که باید در یک بازنگری کلی به آن پرداخته شود .
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
اثربخشی آموزش مهارت های زندگی بر سرسختی روانشناختی دانش آموزان متوسطه در دوران کرونا
فاطمه محمدپور
نقش شبیه سازی و بازی های آموزشی بر خلاقیت و یادگیری دانش آموزان
حسین احمدی
اثربخشی طراحی آموزش رایگلوث بر یادگیری و خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی شهرستان ساری
محمد صالحی - مهسا غلامحسین زاده - سحر کاوه
بررسی اهمیت تکنولوژی برکارایی معلمان در روند تدریس
فاطمه صادقی ارمی
اثربخشی آموزش تئوری انتخاب بر شیوه های مقابله با استرس نوجوانان
دردانه تیموری
چگونه توانستم شب ادراری شبنم را با روش رفتار درمانی بهبود بخشم؟
مینا ریخته گر - لاله امیری - عظمی جعفری
بررسی رابطه هوش هیجانی با فراشناخت معلمان تربت بدنی استان خوزستان
شهین باقری - رستم کریمی ورناصری
تاثیر بازی در یادگیری ریاضی سوم ابتدائی
الناز امینی میجی اشکوری - مریم منتظری - زهرا منصور کیایی - مبینا اخشابی
بررسی تاثیر آموزش مهارتهای ارتباطی بر احساس شایستگی و انگیزش پیشرفت دانش آموزان
پروین قنبرلو - زهرا اسدی - علی دودانگه - فاطمه عماری
تاثیر قالب ها و چگونگی انتقال مفاهیم در تالیف کتب درسی با توجه به راهبرد های نوین آموزشی و پژوهشی
سکینه حافظی - سهیلا شرف زاده - سمیه یونسی خانقاهی - بهنام قاسمی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0