0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
اثربخشی آموزش مهارت های زندگی بر سرسختی روانشناختی دانش آموزان متوسطه در دوران کرونا
نویسندگان :
فاطمه محمدپور
1
1- آزاد
کلمات کلیدی :
واژگان کلیدی: آموزش مهارت های زندگی،سرسختی روانشناختی،دانش آموزان متوسطه،دوران کرونا.
چکیده :
پژوهش حاضر با هدف تعیین اثربخشی آموزش مهارت های زندگی بر سرسختی روانشناختی دانش آموزان متوسطه در دوران کرونا انجام شد. روش پژوهش از نوع نیمه آزمایشی و طرح مورد استفاده از نوع پیشآزمون و پسآزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل دانش آموزان دختر متوسطه در دوران کرونا در شهر گنبد کاووس در سال 1400 بود. با استفاده از روش نمونه گیری دسترس 30 نفر از دانش آموزان به طور تصادفی در دو گروه آزمایش 15 نفر و کنترل 15 نفر قرار گرفتند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه سرسختی روان شناختی اهواز استفاده گردید. و سپس مداخله آزمایشی (آموزش مهارت های زندگی) برای گروه آزمایش طی 8 جلسه 90 دقیقه ای اجرا شد ولی در مورد گروه گواه هیچ آموزشی صورت نگرفت. پس از اتمام برنامه آموزشی از هر 2 گروه، پس آزمون به عمل آمد در پایان آموزش از هر دو گروه آزمایش و کنترل پس آزمون به عمل آمد. یافتهها نشان داد که میانگین نمرات سرسختی روانشناختی دانش آموزان در گروه آموزش مهارت های زندگی در مرحله پس آزمون نسبت به پیش آزمون و گروه کنترل معنی داری بوده است. بنابراین آموزش مهارت های زندگی بر سرسختی روانشناختی دانش آموزان متوسطه در دوران کرونا تاثیر دارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
شیوه موثر در یاددهی تقسیم کسر و عدد مخلوط
رقیه رزمی - مینا شادکام
نقش کتابداران در کاربرد پذیری و دسترس پذیری اطلاعات در کتابخانه های پزشکی از دیدگاه دانشجویان پزشکی
صفیه طهماسبی لیمونی - ابراهیم علیجانزاده سرستی
توسعۀ فرهنگ نگارش و انشا در مدارس( رویکردی نوین در نظام برنامه ریزی درسی آلمان)
حسین قاسم پورمقدم
بررسی فعالیت های فوق برنامه در دانشگاه فرهنگیان و تاثیر آن بر دانشجو معلمان
سیده بتول حسینی
بهینهسازی مصرف انرژی در شبکههای حسگر بیسیم با بهرهگیری از الگوریتمهای یادگیری ماشین
رضا انتظاری نجف آبادی - مرتضی غضنفری - پویان صالحی
The Role of Scaffolding in Enhancing Critical Thinking in ESL Learners
Masoumeh Sabouri
بررسی محیط های یادگیری مجازی (PLE) دانش آموزان
مهناز خنیفر
بررسی عوامل موثربرافزایش کیفیت خدمات آموزشی درسیستم آموزش مجازی مدارس ابتدائی شهرستان چالوس از دیدگاه اولیاء دانش آموزان(باتاکید برآموزش دوره بیماری کووید19)
جعفر نصیر ناتری - طاهره سلطانی لرگانی
دیدگاه التقاطی روانشناسی انسان گرایانه با ادبیات پارسی
مریم توکلی - سیده زهرا حسینی
بررسی نقش خانواده و مدرسه در بزه دیدگی کودک و نوجوان
فرحناز بابویی - مریم اسدی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0