0% Complete
صفحه اصلی
/
ششمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
پیش بینی رابطهی بین خودکارآمدی و آموزش ترغیبی معلمان دوره ی دوم ابتدایی شهر ساری در سال تحصیلی 1401- 1400
نویسندگان :
آرش ابراهیم زاده
1
سید نیره هاشمیان
2
وحیده برزه
3
محسن مقنعی
4
1- ازاد
2- ازاد
3- ازاد
4- ازاد
کلمات کلیدی :
کلید واژه ها : آموزش ترغیبی، خودکارآمدی معلمان ، دانش آموزان دوره ی دوم ابتدایی.
چکیده :
چکیده : در فرآیند آموزش و پرورش هزاران نکته باریکتر از مو وجود دارد که یکی از این نکات در ارتباط با معلمان و فرآیند تدریس آنهاست. این پژوهش با هدف پیش بینی رابطهی بین خودکارآمدی و آموزش ترغیبی معلمان دوره ی دوم ابتدایی شهر ساری انجام گرفت. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه ی آموزگاران آقا و خانم دوره ی دوم ابتدایی شهر ساری در سال تحصیلی 1401- 1400 بود. نمونه آماری شامل 500 نفر از معلمان آقا و خانم دورهی دوم ابتدایی شهر ساری بود که به روش تصادفی خوشه ای مرحله ای انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات عبارتند از: الف) پرسشنامه تدریس ترغیبی (ITS) (آموس،پورکی و توبیاس،1984)،ب) مقیاس خودکارآمدی معلم توسط اسچانن، موران و وولفولک (2001). داده های بدست آمده با استفاده از شاخص های آماری توصیفی شامل میانگین و انحراف استاندارد و در آمار استنباطی با روش آماری همبستگی پیرسون تحلیل شدند. یافته ها نشان داد که : بین خرده مقیاس های خودکارآمدی معلمان با آموزش ترغیبی روابط مثبت و معناداری در سطح 01/0 وجود دارد. همچنین بین آموزش ترغیبی معلمان آقا و خانم تفاوت وجود دارد. بر اساس یافته های پژوهش می توان نتیجه گرفت که معلمان با خودکارآمدی زیاد بهتر به نیازهای دانشآموزان مخاطب توجه می کنند، روش و استراتژی های جدید تدریس را به کار می برند و به دانش آموزان و تدریس تعهد بیشتری نشان می دهند و آنها را بیشتر به فرآیند یادگیری ترغیب میکنند و اشتیاق بیشتری در تدریس دارند و در تدریس بیشتر باقی می مانند. به همین جهت تدریس موفق معلمان موجب یادگیری عمیق و موثر در دانش آموزان شده و دانش آموزان با حس و بازخورد مناسبی که از این طریق کسب می کنند به تحصیل و یادگیری علاقمند شده و شوق آنها به تحصیل و یادگیری افزایش می یابد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
دیوارهای قابل نوشتن و افزایش یادگیری: دیوارها درس می دهند
فرشته هدایتی - بهروز رودبارکی
بررسی و تحلیل محتوای ساختار، نکات ادبی، دستوری و نگارش کتب فارسی مقطع ابتدایی همراه با نظرات معلم پایه دوم تاششم
علی آبادیان
محاسبه ی ضرایب فرانک-کوندون برای نوارهای سیستم مولکول آنتیموان اکسید
فاطمه بوربور
تبیین اثربخشی تکنولوژی آموزشی در بهبود کیفیت محیط یادگیری دانش آموز مقطع ابتدایی
مجید سنایی - جعفر نصیر ناتری
افزایش انگیزه ومهارت وعلاقه دانش آموزان کلاسهای دوره راهنمایی مدرسه امام خمینی شهرستان محمودآباد به درس انشا.
حامد رمضانی
استباط پارامترهای توزیع پاراتونمایی بر اساس مقادیر رکورد
علی شعبانی
تهدیدها و فرصتهای آموزش مجازی
پویا شکیبا کریم آبادی - حمید رستمی
تأثیر بهزیستی و سلامت روان معلمان بر پیشرفت دانشآموزان در مدارس ابتدایی – مورد مطالعه در آموزش و پرورش بیرجند
آمنه مرکی - پری مرکی
بررسی مهم ترین چالشهای نظام آموزش عالی در کشور ایران (مطالعه موردی دانشگاههای شهرستان سوادکوه، قائم شهر، بابل، ساری)
الهام عبداللهی - آزاده عبداللهی - سکینه مهدوی
طرحی برای کاهش آلودگی ورودی به زنجانرود
الهام هژیر - ندا هژیر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0