0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تبیین اثربخشی تکنولوژی آموزشی در بهبود کیفیت محیط یادگیری دانش آموز مقطع ابتدایی
نویسندگان :
مجید سنایی
1
جعفر نصیر ناتری
2
1- اداره آموزش و پرورش شهرستان کلاردشت
2- دانشگاه فرهنگیان نوشهر
کلمات کلیدی :
دانش آموز،تکنولوژی آموزشی،کیفیت محیط یادگیری،مقطع ابتدایی
چکیده :
ارتقای سطح یادگیری دانش آموزان و بهبود کیفیت محیط یادگیری آنان، تحت تاثیر مولفه های مختلفی قرار دارد که یکی از مهمترین آنها که در بستر جهانی شدن و پیشرفت های فناورانه دنیای امروزی قرار دارد، تکنولوژی آموزشی است. این امر در دانش آموزان ابتدایی تاثیر چشمگیرتری نیز دارد. بر همین اساس، پژوهش حاضر با هدف تبیین اثربخشی تکنولوژی آموزشی در بهبود کیفیت محیط یادگیری دانش آموز مقطع ابتدایی صورت پذیرفته است. با توجه به داده های پژوهش، این تحقیق از نوع توسعه ای بوده و به لحاظ روش اسنادی و تحلیلی می باشد که در راستای پاسخگویی به پرسش اولیه مطرح شده است که هدف آن بررسی و تبیین اثربخشی تکنولوژی آموزشی در بهبود کیفیت محیط یادگیری دانش آموز مقطع ابتدایی می باشد. در این راستا و برای جمع آوری اطلاعات و داده ها از روش کتابخانه ای استفاده شده است. که در آن مبانی نظری تحقیق از کتب و مقالات تخصصی لاتین و فارسی گردآوری می گردد و در نهایت داده ها به شیوه کیفی تحلیل شده است. نتایج حاصل از پژوهش حاکی از آن است که بهره گیری از ابزارهای تکنولوژی آموزشی از جمله رایانه شخصی، تبلت، دوربین های دیجیتال ، پروژکتور،واقعیت مجازی و . . . برای دانش آموزان مقطع ابتدایی می توانند در دروس مختلف و با خروجی متنوع از جمله، گردش بین سیارات و رسیدن به درک واقعی از آسمان ها و کائنات برای دروس علوم اجتماعی، یادگیری دروس تجربی، مشاهده و درکی از عملکرد اعضا و اجزای مختلف درون بدن، شناخت برای درس علوم تجربی به جای ماکت های قدیمی، آموزش ریاضی با قالب تکنولوژیکی و بازی با اعداد در واقعیت مجازی و حتی سفر در زمان و عینی سازی واقعیات تاریخی در بستر فناوری برای دانش آموزان و . . . جملگی در تسهیل امر یادگیری و بهبود کیفیت فضا و محیط آموزشی، اثر شگفت انگیزی داشته باشند. و در فرایند آموزش و یادگیری مورد استفاده قرار می گیرند
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تجارت الکترونیک
مه لقا قربانی - هدیه خواجه حسینی
بررسی پیامدهای آموزش مجازی بر روش تدریس سخنرانی از طریق مطالعات تطبیقی
محمد جواد شهدی
بهبود و ارتقاء یادگیری درس ریاضی دانش آموزان پایه سوم، با استفاده از راهکارهای خلاقانه وکنترل استرس
لیلا قاسمی شورابی - سمیه سیفی
نقش مدرسه در شکلگیری هویت فرهنگی دانشآموزان
حمیده بیگدلو
بررسی مولفه های پرورش خلاقیت در کتاب هنر دهم
صفرعلی شعبانی خطیب - مهسا فریدنیا
رابطه سازگاری اجتماعی با بهزیستی روانشناختی در دانش آموزان پسر دوره دوم متوسطه شهرستان ورزقان
شیدا شهبازی
بررسی نظری تاثیر رهبری معنوی بر چابکی سازمانی و سرمایه فکری
مهناز رحمتی کزاز - محمد متاجی نیمور
قرآن وسلامت
بیژن مصطفی پورکندلوسی - فاطمه کشوری محبوب
تاثیر تفاوت های فردی در سبک های یادگیری با کاهش استرس دانش آموزان
سحر کاظمی سرشت - لیلا بشارتی کیوی - فاطمه صابر ازموده
ارائه شناسایی ابعاد بازیگری احساسی مدیران دانشگاه های آزاد اسلامی استان گیلان
سعید غلام نیا فومنی - زهرا حسینی درونکلایی - بابک حسین زاده
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0