0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
ارزشیابی توصیفی و چالش های آن
نویسندگان :
رقیه شفیعیان
1
زینب ابراهیمی
2
سمیرا شفیعیان
3
1- آزاد واحد خرم اباد
2- آزاد واحد خرم اباد
3- پیام نور
کلمات کلیدی :
کلید واژه ها : ارزشیابی توصیفی ، فرآیند آموزش ، چالش ها
چکیده :
ارزشیابی توصیفی روشی از ارزشیابی تحصیلی – تربیتی است ، که اطلاعات لازم و معتبر را برای شناخت دقیق و همه جانبه ی فراگیران در تمام ابعاد یادگیری با استفاده از ابزارها و روش های مناسب در طول فرآیند یاددهی – یادگیری به متخصصان آموزشی می دهد . تا بر اساس آن بتوانند بازخوردهای مناسب و مورد نیاز را برای فراگیران در فضای مناسب روانی و عاطفی مطلوب ارائه دهند. ارزشیابی و یادگیری دو مقوله ی که همزمان با هم حرکت می کنند و یادگیری را در مسیر رشد خود سازمان می دهد و غنا می بخشد . ارزشیابی توصیفی به نوعی عملکرد گراست ، به این معنی که معلم در پی آن است که ببیند چه تحولاتی در فراگیر به نوعی در حین فعالیت های یادگیری رخ داده است در عمل چه تحولاتی در فراگیر صورت گرفته است . نظام ارزشیابی توصیفی در ایران در دوره ی ابتدایی در سال تحصیلی 83-82 با هدف ایجاد تغییرات بنیادی در نظام موجود ارزشیابی و با عنایت به رویکردهای نوین در فرآیند یاد دهی – یادگیری و شیوه های اثر بخش ارزشیابی دانش آموزان در مدارس شروع به کار کرده و تا پایان دوره ششم ابتدایی اجرا می شود . در این مقاله درصدد بررسی ارزشیابی توصیفی و تاثیر آن بر عملکرد فراگیران می باشد و چالش ها و مشکلات ارزشیابی توصیفی را بررسی می کنیم . روش تدوین مقاله به صورت مروری می باشد که در آن با استفاده از منابع به روز و دست اول استفاده شده است و در پایان نتایج و راهکارهای حاصله را بیان می کنیم .
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی تاثیر مدیتیشن بر یادگیری ریاضی دانشآموزان پایه هفتم
زهرا عبدی
نقش مؤثر قدرت معلمان در اداره کلاس و تدریس در فضای مجازی در زیست بوم جدید
باقر تسلیمی ماچکه پشتی - زینب نبی زاده - احمد قاسمی - سکینه میرزایی
توانمندسازی معلمان در فرآیند مدیریت آموزشی
فاطمه پاشا - زهرا ردایی - مهدی حسن تبار
فواید اقتصادی آموزش و پرورش
علیرضا طاهرنژاد - سیمین امینی زارع - هادی یزدی
نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش
سوسن هوشمندی - فلور هوشمندی - بهنام مولائی - نیکو تیمورپور - خدیجه آذر
بررسی عوامل موثر در توسعه پایدار کسب و کارهای ورزشی مقیاس کوچک و ارائه الگوی بهینه
حمیدرضا قزلسفلو - متین نادعلی - عادل کرد والش آبادی
ارتباط خانه و مدرسه
جعفر اکبری لنگوری - آذر حسین زاده سوادی - سهیل اکبری لنگوری
نقش هوش مصنوعی گاما در تحول آموزش و آینده یادگیری شخصیسازیشده و نوآورانه
غفار مهرجو - افسانه مهرجو - شیوا عباسقربانی
بررسی عوامل ساختاری مؤثر بر تجاری سازی دستاوردهای پژوهشی فناورانه : مطالعه موردی دانشگاه فنی و حرفه ای
محمدمهدی محمدپور میر - ناهید نبی پور افروزی - جواد آقاجان زاده گودرزی
مروری بر خاصیت تبیین کنندگی سبک های مختلف رهبری و مدیریت بر اعتماد سازمانی معلمان
احسان احسانی - فرشته هدایتی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0