0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
مروری بر خاصیت تبیین کنندگی سبک های مختلف رهبری و مدیریت بر اعتماد سازمانی معلمان
نویسندگان :
احسان احسانی
1
فرشته هدایتی
2
1- آموزش و پرورش
2- آموزش و پرورش
کلمات کلیدی :
مدیریت،رهبری،اعتماد سازمانی
چکیده :
مدیریت آموزشگاهی، اساسا یک پدیده قرن بیستمی است؛ و تمایل به داشتن یک مدیر تمام وقت حرفه ای در مدرسه که مسئولیت امور مالی، آموزشی و رهبری منابع انسانی و فیزیکی را بپذیرد، به وجود آمده است. در موفقیت سازمان های آموزشی رفتارهای رهبری مدیر بسیار حیاتی است و اگر بخواهیم مدارس و آموزشگاه ها اثربخش عمل نمایند، لازم است که اهمیت برابر به رفتارهای رهبری و رفتارهای اداری مدیران داده شود. رهبری و مدیریت آموزشی متفاوت اند؛ اما هر دو مهم هستند. ما هم برای مدیریت و هم رهبری ارزش زیادی قائل هستیم و یکی را بر دیگری برتر نمی دانیم ، چرا که موقعیت های متفاوت پاسخ های یکسان ندارد. لذا ایجاد محیط کاری راحت که در آن همه معلمان با یکدیگر صادق باشند و مطمئن باشند که آنچه می گویند و انجام می دهند علیه آنها استفاده نمی شود، نیاز اساسی معلمان است. تصور می شود که برآورده شدن این انتظار در حد احساس اعتماد به ویژه به مدیر و سپس در همکاران و دانش آموزان و والدین است. این مقاله با هدف بررسی خاصیت پیش بینی کنندگی سبک های مختلف رهبری و مدیریت بر اعتماد سازمانی معلمان صورت گرفته است؛ روش مطالعه به صورت مروری و بررسی پژوهش های انجام شده در سال های اخیر با در نظر گرفتن جامعه آماری آموزش و پرورش صورت گرفته است. نتیجه نشان داد که سبک های مختلف رهبری و مدیریت می توانند با ضریب تاثیر متفاوت اعتماد را در سازمان پیش بینی نمایند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
نقش ارتباطات مثبت و سازنده بین معلمان و دانش آموزان در تسهیل فرآیند یادگیری دانش آموزان اول متوسطه شهرستان عنبرآباد
رضا مشایخی - علیرضا ادیم
چگونه توانستم مهارت نوشتاری دانش آموزان دبیرستان شهید با هنر را در سال تحصیلی ( 99- 98) در پایه دوم متوسطه اول بهبود بخشم.
فرزاد تازیک
نقش یادگیری معکوس در تفکر خلاق دانش آموزان دوره ابتدایی
نیما جمشیدی کمرودی - فاطنه کاظمی
تعامل صنعت با دانشگاه از طریق تغییر در سرفصل دروس رشته های فنی و مهندسی
سید رضا ابراهیم پور - فرسا اصغرپور علمداری - محمود علی اصغرپور موزیرجی - علیرضا رحیمی
تاثیر یادگیری الکترونیکی دانش آموزان ابتدایی
مهدی فانی اسکی - امیرحسین آزاد
بررسی تأثیر آموزش های ارائه شده بر اشتغال زایی دانش آموزان (مطالعه موردی: هنرستان کشاورزی شهید بهشتی ناحیه دو ساری)
حسین احمدی - مرتضی شجاعی قادیکلایی
پیوستنگاری فرهنگی حفظ زبانهای منطقهای ایران
رزیتا عیلانی
مقایسه روش تدریس فعال وسنتی در یادگیری ریاضی
فخرالسادات عابدینیان
چگونه توانستیم باتلفیق مطالب مجلات رشدبامطالب درسی، یادگیری را در دانش آموزان چندپایه، بهبود بخشیم؟
سپیده شیرزادپور - مهدی کاظمی
بررسی لزوم توجه به تفکر انتقادی در برنامه درسی مدارس ابتدایی
سید یوسف ساداتی پایین رودپشتی - آرش ابراهیم زاده - محمدرضا اسماعیل پور
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0