0% Complete
صفحه اصلی
/
چهارمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش
نویسندگان :
سوسن هوشمندی
1
فلور هوشمندی
2
بهنام مولائی
3
نیکو تیمورپور
4
خدیجه آذر
5
1- دانشگاه علوم پزشکی اردبیل
2- آموزش و پرورش
3- دانشگاه علوم پزشکی اردبیل
4- بیمارستان علوی
5- دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل
کلمات کلیدی :
فناوری ،اطلاعات، آموزش و پرورش، یادگیری. رایانه، اینترنت
چکیده :
نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در امرآموزش سوسن هوشمندی مربی مامایی، دانشکده پرستاری و مامایی، واحد توسعه تحقیقات بالینی بیمارستان علوی، دانشگاه علوم پزشکی اردبیل،اردبیل، ایران E-mail: sousan2020@gmail. فلورهوشمندی مدیر دبیرستان E-mail: hooshmandi5353@gmail.com بهنام مولایی استادیار روانشناسی، دانشگاه علوم پزشکی اردبیل،ایران E-mail: B.molaei@arums.ac.ir نیکو تیمور پور مسئول آموزش بیمارستان علوی، دانشگاه علوم پزشکی اردبیل،اردبیل، ایران E-mail: Nikoo77577@gmail.com خدیجه آذر دانشجوی دکتری دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل، اردبیل، ایران E-mail: azarkh889@yahoo.com چکيده : امروزه فناوری اطلاعات، نقش اساسی در حوزه های گوناگون ایفا می کند. یکی از حوزه هایی که با ورود فناوری اطلاعات، دچار تحول اساسی شده،حوزه آموزش است. با توجه به مطالعات صورت گرفته ورود فناوری های نوین الکترونیکی به آموزش، فرایند یادگیری و یاددهی را با تغییرات اساسی مواجه کرده و به جریان آموزش تنوع چشمگیری اعم از سمعی، بصری در کنار سایر شکل های محتوای آموزشی بخشیده است. براساس یافته های روانشناسی یادگیری، کسانی که با امر یادگیری سرکار دارند به طور اعم، و دانش آموزان، دانشجویان به طور اخص از طریق دیدن و به کارگیری وسایل مختلف، مطالب را بهتر و راحتتر می آموزند، ظهور پدیده شگفت انگیز فن آوری اطلاعات در دو دهه آخر قرن بیستم و توسعه آن در نظام رسمی آموزش و پرورش کشورهای پیشرو، باعث گسترش فرصت های یادگیری و دسترسی آسان به منابع آموزشی و یادگیری شده ا ست. لذا تحقق استفاده از این فناوری ها در آموزش و با هدف کیفیت بخشی به این سازمان نیازمند مطالعه میان رشته ای است. بنابراین هدف از تحقیق حاضر بررسی نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در امر آموزش با استفاده از روش مروری و تحلیلی - توصیفی است که بیشتر مبتنی بر یادگیری بر اساس رایانه ها و اتصالات اینترنتی است. کلمات کليدي: فناوری اطلاعات، آموزش و پرورش، یادگیری. رایانه، اینترنت
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی شیوع نارسانویسی در دانش آموزان دختر مقطع ابتدایی
سیده شهربانو حسنی مقدم
کاربردهای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده برای آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه
فاطمه اتابکی - مهدی محمودی
بررسی تاثیر شیوه های مدیریت استرس دانش آموزان ابتدایی محمودآباد بر اعتماد به نفس و عملکرد تحصیلی در کلاس درس مجازی
امه هانی اکبرزاده - فاطمه رستگار تبار
تحلیل محتوای کتاب حسابان (1) پایه یازدهم متوسطه ی دوم (رشته ریاضی و فیزیک) بر اساس تکنیک ویلیام رومی، حیطه ی شناختی بلوم
فاطمه مقصودی - منظر مالکی - حمیده حسامی - مرضیه لاله
فواید اقتصادی آموزش و پرورش
علیرضا طاهرنژاد - سیمین امینی زارع - هادی یزدی
طرحهای تسهیم راز به کمک چند جملهایها
تینا اسدی - مبینا صفری - محمود داورزنی
مزایا و معایب شبکه های اجتماعی برای کودکان و نوجوانان
عبدالله عزیزی - یاسین خانی - فرهاد ویسی
مزایا و معایب آموزش مجازی در مدارس
سیده بتول حسینی - مریم دیوسالار
بررسی نقش معاون در پیوند میان مدرسه و جامعه
لیلا انگشتان - سمیه کوچ پی ده
چگونگی مدیریت مدرسه با روش مدیریت جامع مدرسه
ملیحه صادقی - ابراهیم صادقی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0