0% Complete
صفحه اصلی
/
چهارمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
استفاده از آزمایشگاه مجازی و بهبود یادگیری درس علوم ابتدایی
نویسندگان :
فیروزه دوست بین
1
فریبرز علی پور
2
محدثه نجفی
3
سعید غلامی
4
1- فرهنگیان شهد باهنر
2- دانشگاه فرهنگیان شهیدمطهری شیراز
3- دانشگاه آزاد اسلامی واحدلامرد
4- دانشگاه فرهنگیان شهیدمطهری شیراز
کلمات کلیدی :
آزمایشگاه مجازی، معلم، یادگیری، علوم.
چکیده :
این پژوهش باهدف استفاده از آزمایشگاه مجازی و بهبود یادگیری درس علوم ابتدایی انجام شد. پژوهش حاضر با رویکرد توصیفی-اسنادی است که با روش کتابخانه ای و مروری بر منابع نظری مرتبط صورت گرفت؛ پس از تبیین مفاهیم و پیشینه ی تحقیق، به بررسی یادگیری و عوامل موثر بر آن، روش های آموزشی، آزمایشگاه مجازی، تاریخچه و محاسن آزمایشگاه های مجازی پرداخته شد. نتایج این بررسی نشان داد که معلمان در فرآیند آموزش از ابزارهای مختلف و متنوعی همچون انجام آزمایش بهره می برند. اما در بيشتر مواقع اين امر به خوبی محقق نمي شود. موانع متعددي از جمله کمبود امکانات، ابزار و وسایل آزمایشگاهی کم اهمیت جلوه کردن انجام آزمایش از دید برخی معلمان، مدیران و مسئولان، هزینه دار بودن انجام برخی آزمایش ها خطرناکی برخی آزمایش ها وجود دارند که باعث مي شود تا معلمان نتوانند به راحتي از فعاليت هاي آزمايشگاهي در آموزش علوم استفاده نمايند. به همین خاطر استفاده از محیط های مجازی و شبیه سازی شده در آموزش برای جبران کمبود امکانات آزمایشگاهی و انجام آزمایش هایی مجازی به دور از خطر و یا هزینه های بالا بسیار حائز اهمیت است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی عوامل مؤثر بر رشد کیفیت تجارب یادگیری دانش آموزان ابتدایی اداره آموزش و پرورش عشایر خوزستان
احمد کریمی
سازو کارهای مناسب برای ارتقا سطح آموزشی و پژوهشی معلمان و دانش آموزان
الهام کابلی عبدل آبادی
بررسی میزان میل به خشونت در معلمین تربیت بدنی و ارتباط آن با مشارکت در محیط کار مطالعه موردی : استان مازندران
فاطمه پرویزی عمران
تحلیل محتوای کتاب های هدیه های آسمان دوره ابتدایی از منظر توجه به اصول و فروع دین
رضا اسکندری - سهیل علیزاده - امیرحسین آزاد - مهدی فانی
تسهیل روند آموزش وافزایش کیفیت یادگیری با استفاده از بازی
ساجده دلاورنقابی - سیدفرشید احمدپورمقدم - سمیرا دلاور نقابی
حقوق ورزشی
محمدرضا محمدزاده رهنی - حسن فریدی
رابطه سبک های یادگیری کُلب با عملکرد تحصیلی دانش آموزان پایه ششم پسر مدرسه استقلال شهرستان اسلامشهر استان تهران سال تحصیلی 3_1402
زهرا عارفی - سودا محبی - مرتضی قاسمی اقدم
بررسی چالش ها و فرصت های آموزش مجازی در نظام تعلیم و تربیت
سیده ندا باقری امریی - معصومه مهدی زاده - آرزو غزانی - نرگس قناد معلم کلایی
چگونه توانستم انشاء نویسی دانش آموزان پایه چهارم را بهبود ببخشم؟
محدثه فرهنگیان
رویکردهای نوین در بکارگیری فناوری هوش مصنوعی جهت تشخیص سرطان
مریم الیاسی - فاطمه سلمانی - رویا کاظمی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0