0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی رابطه تعامل بین معلم و دانش آموز بر سرزندگی تحصیلی، احساس تعلق به مدرسه و بهبود عملکرد تحصیلی دانش آموزان در مدارس ابتدایی
نویسندگان :
پروین خزائی پول
1
ماه جبین منصورلکورج
2
1- ﺁﻣﻮﺯﺵ و ﭘﺮﻭﺭﺵ شهرستان چالوس
2- آموزش و پرورش شهرستان چالوس
کلمات کلیدی :
تعامل معلم و دانش آموز،سرزندگی تحصیلی،احساس تعلق به مدرسه،بهبود عملکرد تحصیلی
چکیده :
موفقیت و پیشرفت در یادگیری دانش آموزان هدف آموزش و پرورش است. میزان بهره مندی از محیط های آموزشی مانند مدرسه نیز مستلزم احساس انرژی مثبت و سرزندگی دانش آموزان است. از مهم ترین متغیرهای تاثیرگذار بر سلامت بافت تحصیلی در مدارس، سرزندگی تحصیلی و احساس تعلق به مدرسه می باشد که در نتیجه تعامل مثبت با معلم ایجاد می شود. نتایج مطالعات انجام شده نشان داد: یکی از روش های سرزندگی تحصیلی، احساس تعلق به مدرسه و بهبود عملکرد تحصیلی و افزایش انگیزه پیشرفت تحصیلی دانش آموزان، تعامل بین معلم و دانش آموزان است. ایجاد تعامل سالم و صمیمی منجربه برقراری ارتباط غیررسمی در کنار ارتباطات رسمی داخل کلاس می شود. ارتباطی که در آن دانش آموزان براحتی درباره مسائل و مشکلات خود در زمینه های مختلف درسی، خانوادگی و ... با معلمان خود صحبت می کنند و از معلمان خود پاسخ دریافت می کنند. چون کنش های ارتباطی در دنیای واقعی تحت سلطه هیج نیرویی غیر از ارتباط تعاملی نیست.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
نقد وبررسی کتاب جدیدالتالیف حسابان دوازدهم
عفت شیخی - معصومه کد خدایی
شناسایی مزایا و معایب استفاده از رسانههای اجتماعی و فضای مجازی بر عملکرد نوجوانان مطالعه موردی : دانش آموزان فرزانگان 1 ساری
معصومه تقیان جمال الدینکلائی - شهربانو ذبیحی - معصومه فدایی پور
شناخت و مقایسه انواع زاویه ها
منصوره مطیع امرالله - مرضیه مطیع امرالله - مرضیه بهراد
An Ecofeminist Analysis of Patriarchal Oppression and Environmental Degradation in A Thousand Splendid Suns through Vandana Shiva's Ecological Feminism
Behzad Pourgharib
روشهای نوین تدریس؛ ابزارهایی تسهیلگر در فرآیند یاددهی- یادگیری دوره ابتدایی
زهره یوسفی نژاد لنگرودی - پروین احمدی
تاثیر عوامل مختلف بر عملکرد دانش آموزان در اقامه نماز در مدارس ابتدایی دخترانه سرافراز ، حجاب ، الله اکبر شهرستان اسلامشهر در سال تحصیلی 1403-1402
مرتضی قاسمی اقدمی - پریسا یوسفعلی زاده - نیلوفر نوروزی - زهرا عباسی نصرت آباد
نقش معلم در تقویت هوش هیجانی دانش آموزان و تاثیر آن در کاهش اضطراب
سحر کاظمی سرشت - فاطمه صابر ازموده - نازی مرتاض خو
عوامل و عناصر کلیدی در فضای فیزیکی مدرسه
نگین فخار
Perfect 3 - colorings some of the generalized Petersen graphs
مهدی علاییان
بهینه سازی حل مسئله جدول بندی زمان کلاس درس توسط الگوریتم ژنتیک و جستجوی اکتشافی : مطالعه موردی دانشگاه فنی و حرفه ای
جواد آقاجان زاده گودرزی - محمدمهدی محمدپور میر - حسن عزیزی درونکلائی - یاسر اکبری
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0