0% Complete
صفحه اصلی
/
ششمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
عوامل و عناصر کلیدی در فضای فیزیکی مدرسه
نویسندگان :
نگین فخار
1
1- دانشگاه فرهنگیان_مرکز بیت الهدی آمل
کلمات کلیدی :
فضای فیزیکی، کودک، دانش آموز، مدرسه، معلم.
چکیده :
فضای فیزیکی مدرسه، یکی از ابعاد اصلی و کلیدی در سازمان آموزش و پرورش به صورت عام و مدرسه به صورت خاص می باشد. در این راستا، هدف این پژوهش واکاوی مهم ترین عوامل، و عناصر مرتبط با فضای فیزیکی مدارس ابتدایی می باشد.بنابر یافته های پژوهشی این عناصر عبارت اند از: رنگ، فضای غیر رسمی، فضای سبز، فضای فیزیولوژیکی، پلکان ها، ورودی های دعوت کننده کودک، چیدمان کلاس، فضای باز حیاط و محیط مناسب برای بازی کودک، درنظر گرفتن نکات تربیتی-اسلامی و وسایل ورزشی. علاوه بر آن، روش تحقیق این مقاله کیفی- توصیفی است که با مراجعه به منابع معتبر، اقدام به جمع آوری مطالب به صورت کتابخانه ای پرداخته شده است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
مطالعه مروری اصول عملیاتی روش تحقیق زمینه ای : گراندد تئوری
صفیه طهماسبی - قاسم علی احسانیان
فعال کردن کلاس ریاضی و بهبود فرایند یاددهی و یادگیری با روشهای خلاقانه
زهره فاطمی نژاد
Pointwise Lagrange Functors for a Composite, De Moivre–Hadamard, Positive Homeomorphism
Ghorban Ghasemi - Kamran Rahimi moghadam
آسیب شناسی اجرای طرح پروژه های علمی دانش آموزان دوره ی ابتدایی ( جشنواره ی جابربن حیان ) و ارائه ی راهکار برای آن
عباس کارگر - فرشته یدالهی
اثربخشی شفقت درمانی بر الگوی مدرسه شاد در دانشآموزان
سحر مقصودیان - معصومه شهسواری
شناسایی سبک های مدیریت کلاس بر اساس تجربیات دبیران آموزش و پرورش شهرستان ساری
اسحق علی خطابی - بهزاد باقریان - خدیجه باباپوری - سعید خدابخشی
تأثیر وضعیت اجتماعی- اقتصادی خانواده بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان با نقش میانجی راهبردهای مقابله ای
حمیده لطفی - فرانک پایدار
رابطه مهارت های تفکر انتقادی و سواد اطلاعاتی با سواد سلامت دانشجویان عضو کتابخانه عمومی شهرستان بابلسر
نسیمه جهانی
کاهش ولتاژ مد مشترک در اینورتر های سه فاز با استراتژی مدولاسیون کنترل جریان
سید زین العابدین عباس پور - عبداله احمدی
رابطه آگاهی ازسنتهای جاهلی بافهم آیه
جعفر کارگزار
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0